Compania a anuntat pe site-ul sau o serie de schimbari vizand publicitatea, care vor intra in vigoare "in cursul acestui an", transmite AFP, preluata de Agerpres.

Ea sustine ca doreste astfel sa adapteze mai bine publicitatea la utilizatorii mobili, indeosebi la cei care se conecteaza la internet de pe smartphone.

Sridhar Ramaswamy, unul din vicepresedintii grupului, care se ocupa de reclame si vanzari, arata ca Google vrea "sa ii ajute pe autorii de anunturi sa ajunga la consumatorii in cautarea unor magazine fizice", cu noi reclame locale postate pe Google.com sau Google Maps.

Acest lucru va permite, de exemplu, popularizarea unor magazine aflate in apropiere cand un cumparator va face o cautare de tipul "magazine de incaltaminte" sau "reparatii masini aproape de mine", adauga el.

Google "va experimenta astfel o serie de formate publicitare pe Maps". Unii utilizatori vor incepe sa vada aparand mici "anunturi sponsorizate" de cafenele, benzinarii sau restaurante de pe traseul lor.

Grupul a mai prevazut modificari in AdWords, sistem prin care se arata internautilor reclame in raport cu cautarea pe care o fac pe Google, afisate sub forma unor linkuri sponsorizate in partea de sus a listei cu rezultatele cautarii. Linkurile vor putea avea de acum titluri si descrieri mai lungi ale continutului paginii de internet la care trimit.

"Optimizate pentru marimea ecranului celor mai populare smartphone-uri", noile formate, cu mai mult text, "furnizeaza mai mult spatiu publicitar, care ofera mai multe informatii despre produsele si serviciile respective, inainte de eventualul click" al internautului pe link, mai spune grupul internet.

Primele teste au aratat o crestere cu 20% a numarului de click-uri comparativ cu formatele actuale, tendinta favorabila pentru autorii de anunturi, dar si pentru Google, care este platit de acestia in functie de numarul de click-uri pe reclame.

Publicitatea i-a adus Google in primul trimestru al anului 18 miliarde de dolari, in crestere cu 16% pe un an. Ea reprezinta cea mai mare parte a veniturilor grupului si a casei sale mama, Alphabet.