AOL cumpara Adap.tv, platforma specializata in publicitate pe internet, pentru 405 milioane dolari
Grupul american de media AOL a anuntat ca va cumpara, pentru 405 milioane de dolari, (322 mil. in numerar si 83 mil. in actiuni) Adap.tv, o companie specializata in publicitatea video pe internet, informeaza AFP.
Tranzactia va fi finalizata pana la sfarsitul lunii august - inceputul lui septembrie.
Este prima achizitie pentru AOL in ultimii doi ani si cea mai importanta dupa ce si-a separat operatiunile de grupul Time Warner, la sfarsitul anului 2009. De asemenea, este cea mai importanta achizitie facuta de AOL dupa cumpararea site-ului american de informatii Huffington Post, in 2011, pentru o suma de 315 milioane de dolari, potrivit bloomberg.com, citat de Mediafax.
Tendinte ale media
Adap.tv are sediul in California si este, potrivit oficialilor AOL, una dintre platformele de publicitate online cu cea mai mare crestere. Cifra de afaceri s-a dublat in ultimii trei ani. Numai in 2012, Adap.tv a promovat peste 26.000 de campanii pe 9.500 de site-uri.
Achizitia vizeaza "business-ul TV", a declarat Tim Armstrong, Chief Executive Officer al AOL. El a vorbit si despre doua tendinte ale media: livrarea de continut pe internet de catre televiziunile traditionale si dezvoltarea de mecanisme automatizate de plasare a publicitatii pe internet.
Publicitatea video pe internet continua sa fie o mica parte din investitiile in publicitatea digitala, fiind estimata la 2,89 miliarde de dolari in 2012, pe piata americana. Insa acestea vor creste cu 41,4%, pana la 4,09 miliarde de dolari, in acest an, in SUA, potrivit companiei de cercetare eMarketer. De asemenea, ar urma sa depaseasca 10 miliarde de dolari in 2016, potrivit unui alt studiu.
De cand a preluat conducerea AOL in 2009, Tim Armstrong s-a concentrat pe dezvoltarea acestui grup ca o companie de media si divertisment, dependenta de publicitate.
Veniturile AOL au crescut in trimestrul al doilea din acest an cu 2%, pana la 541,3 milioane de dolari, depasind estimarile analistilor, potrivit Reuters.
AOL Inc. este o companie americana furnizoare de servicii globale de internet, cu sediul central in New York. AOL dezvolta si investeste in branduri pe internet.
Google este la randul sau bine plasata pe aceasta piata a publicitatii video pe internet, datorita YouTube. De asemenea, Facebook Inc. planuieste sa introduca spoturile publicitare similare celor difuzate de televiziuni, o strategie care ar urma sa aduca retelei de socializare venituri de aproximativ 2,5 milioane de dolari pe zi, potrivit unor surse apropiate companiei, citate recent de bloomberg.com. Acest sistem ar putea fi implementat pana la sfarsit acestui an, mai intai pentru utilizatorii americani ai retelei de socializare.