In Romania, rezultatele Trusted Brands 2013 au evidentiat ca, mai mult decat ceilalti europeni, romanii raman fideli marcilor care au reusit sa le castige increderea. La majoritatea categoriilor, liderii raman aceiasi – ceea ce demonstreaza o incredibila soliditate, forta si stabilitate a brandurilor consacrate. Rezultatele arata, an de an, consecventa.

In top se situeaza categoriile "Vitamine" si "Furnizori servicii internet" (Eurovita si RCS&RDS), ambele cu o crestere de 9% fata de 2012. 

Exista si branduri care au reusit sa isi pastreze suprematia in topul increderii opt ani la rand, de la inceputul studiului (de exemplu, "Untdelemn de la Bunica" la categoria "Ulei de gatit", Borsec la categoria "Apa minerala" si Ariel la categoria "Detergent"). 

Singurele schimbari de lider au aparut la categoriile "Produse lactate" (unde Napolact a reusit, in 2013, sa detroneze la nivel de perceptie si incredere Danone, castigatorul precedentelor sapte editii) si "Produse cosmetice" (unde Avon a ocupat in acest an pozitia intai, detinuta in anii trecuti de Nivea). 

Dupa ce, inca din 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, 2013 aduce confirmarea faptului ca increderea romanilor in marcile autohtone creste constant.

Pe langa Napolact, la categoria "Automobile", increderea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 22,4% (in 2013). 

La categoria "Profesii", campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (88%), pilotii (83%) si farmacistii (80%). Pe ultimele trei locuri ale clasamentului se situeaza politicienii (doar 6% au incredere in ei), liderii de sindicat (cu doar 15% procent de incredere) si vanzatorii de masini (20%). In Romania increderea in profesori s-a dovedit a fi cea mai mica din Europa (57%, fata de 72% media europeana). 

Trusted Brands 2013 s-a desfasurat concomitent in 12 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii comune celor 12 tari si maximum 18 categorii locale.

Participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica", "Intelegerea nevoilor clientilor" si "Responsabilitate sociala".  Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada septembrie - noiembrie 2012, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 12 tari europene: Belgia, Republica Ceha, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia si Slovenia. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 177.500 de chestionare cu intrebari deschise. 

Castigatorii Trusted Brands Romania 2013 - categorii europene

Dacia (automobile),

Philips (electrocasnice),

Dell (computere personale),

Nokia (telefonie mobila),

Orange (operatori telefonie mobila),

Sony (camere foto),

Paralela 45 (agentii de turism),

BCR (banci),

Visa (carduri de credit),

Astra Asigurari (companii de asigurari),

RCS & RDS (furnizori de servicii de internet),

Petrom (benzinarii),

Eurovita (vitamine),

Nurofen (Remedii impotriva racelii si gripei),

Algocalmin (analgezice),

Nivea (produse de ingrijire a pielii),

Nivea (produse de ingrijire a parului),

Avon (produse cosmetice),

Ariel (detergenti) 

Nestle (cereale pentru micul dejun). 

Castigatorii Trusted Brands Romania 2013 - categorii locale

Vel Pitar (produse de panificatie),

Napolact (produse lactate),

Cris - Tim (produse din carne),

Untdelemn de la bunica (ulei de gatit),

Fuchs (condimente),

Borsec (ape minerale),

Pedigree (hrana pentru animale),

Medlife (clinici private),

Jacobs (cafea),

Colgate (pasta de dinti),

Zara (retailer de imbracaminte), 

Domo (retailer electrocasnice),

Dove (sapun),

Nivea (deodorant),

Kaufland (centre comerciale),

Adevarul (cotidiene),

Europa FM (statii radio)

Pro TV (statii TV).