2013 - anul campaniilor de branding online. Advertising-ul pe mobil si in social media are cel mai mare boom
In ultimii ani, mediul digital a atras tot mai mult brandurile si bugetele lor de advertising. 63% dintre marketeri si-au crescut in acest an investitiile in canalele online, 1 din 5 preferand sa-si mareasca aici cheltuielile chiar cu 20%.
O arata un raport recent publicat al agentiei Vizu, aflata sub umbrela Nielsen si specializata in masurarea campaniilor online in timp real.
La studiul online realizat in primele doua luni ale anului au raspuns senior brand manageri, manageri din agentii si reprezentanti din industria de publishing.
Pe scurt, in 2013, majoritatea advertiserilor planuiesc sa faca un mix intre marketing-ul direct si advertising de brand in mediul digital, cu mai putin focus pe zona de crestere a vanzarilor si a activarilor prin campanii online:
48% dintre marketeri isi redirectioneaza bugetele dinspre TV spre zona de video online
reclamele pe mobil si in social media atrag investitii mai mari cu aproape 70% in acest an
advertising-ul de tip rich-media creste cu doar 23%
display-ul clasic, cum sunt bannerele online, are tot o tendinta de crestere, dar ceva mai moderata, de doar 19%