Piata suplimentelor alimentare din Romania se ridica la aproape 500 mil. euro. 40% din publicitatea din domeniul farma vizeaza aceste produse
Suplimente nutritive, medicamente
Piata suplimentelor alimentare se ridica la aproape 500 milioane de euro, anul trecut, in Romania, a declarat, Catalin Vicol, presedintele Patronatului Roman al Industriei Suplimentelor Alimentare (PRISA), intr-un comunicat remis presei.
“In 2015, piata suplimentelor alimentare vandute prin farmacii a ajuns la 210 - 215 milioane de euro, dar estimarile noastre privind vanzarea totala - inclusiv in mediul online, arata ca este o piata de aproape 500 de milioane de euro. 40% din publicitatea pentru piata farma a fost reprezentata de campaniile la suplimente alimentare”, a declarat Catalin Vicol, presedintele Patronatului Roman al Industriei Suplimentelor Alimentare (PRISA).
Oficialul PRISA este de parere ca avansul acestei piete se datoreaza investitiilor in publicitate si campaniilor de educare derulate in ultimii ani de Patronat.
Potrivit comunicatului, publicitatea suplimentelor alimentare are nevoie in Romania de un cadru legislativ unitar, in linie cu prevederile legislatiei europene in materie.
Acesta precizeaza ca in Romania, ca si in celelalte state membre UE, publicitatea pentru suplimente alimentare este guvernata de prevederile Regulamentului 1924/2006 al Comisiei Europene si de cele ale Regulamentului 1169/ 2011 in ceea ce priveste afirmatiile legate de nutritie si sanatate.
“Regulamentele Europene sunt aplicabile publicitatii pentru orice produs sau supliment alimentar si pentru orice spatiu publicitar - de la audiovizual pana la mediul online sau la marca inregistrata”, a afirmat Stephane Martin, presedintele EASA.
La nivelul organismelor de autoreglementare europene au fost inregistrate, in 2015, aproximativ 180 de sesizari pentru publicitate la suplimente alimentare, din circa 60.000 plangeri inregistrate in total de EASA, pentru orice fel de publicitate.
In 2015, Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) a primit 121 de plangeri privind 103 comunicari comerciale, din care 18 au vizat comunicarea pentru suplimente alimentare. In acelasi timp, in Romania au fost depuse si sesizari fata de publicitatea pentru produse farmaceutice: OTC si dispozitive medicale, in total 9 cazuri' a declarat Oana Cociasu, presedintele RAC.
Consiliul Roman pentru Publicitate a fost saptamana trecuta pentru prima oara gazda Adunarii Generale a Aliantei Europene a Standardelor in Publicitate (EASA) . Cei peste 70 de participanti, reprezentand in jur de 40 de organizatii de autoreglementare nationale si 16 asociatii profesionale ale industriei publicitare la nivel european si international, si-au ales noul consiliu director si au convenit asupra strategiei Aliantei pentru perioada urmatoare. Noul presedinte al EASA este Stephane Martin, Director General al Autoritatii de Reglementare a Publicitatii din Franta ( ARPP).
Conferinta EASA in Romania a fost organizata de Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) si sustinuta de KMG International – Rompetrol, CEC Bank, Coca Cola Romania, Prodal ’94, Nestle, Unilever, Ursus Breweries, Medlife, Roteleshop, in parteneriat cu PRISA.
Mai multe despre:
#suplimente alimentare#publicitate
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS