BRAT: Investitiile in publicitate urmaresc interesul publicului fata de canalele media. Cota internetului a crescut de la 1% la 17% in 10 ani
Investitiile in publicitate urmaresc interesul publicului fata de canalele media, iar cota internetului in domeniu a crescut de la 1% la 17% in ultimii zece ani, indica un studiu al Biroului Roman de Audit Transmedia.
Analizand evolutia distributiei investitiilor bugetelor de publicitate pentru fiecare canal media de-a lungul ultimilor 10 ani se observa fluctuatii majore in cazul internetului si presei scrise si evolutii moderate in cazul celorlalte canale, releva studiul.
In functie de bugetele nete ale investitiilor in publicitate, cota ce revine internetului este in prezent de 17%, fata de 1% in 2005. In cazul presei scrise, aceasta scade de cinci ori, de la 24% in 2005 la 5% in prezent.
TV-ul detine cea mai mare cota a bugetelor de publicitate, crescand pana la 64% in prezent, in timp ce panotajul descreste pana la 8% iar radioul se mentine aproape constant la 6% din piata, potrivit studiului.
"Analizand evolutia accesului oamenilor la diversele canale media si pe cea a investitiilor in publicitate, observam ca in general exista o corelatie intre cei doi indicatori. Analizand la nivelul anului 2015 ponderea timpului de expunere la fiecare canal din totalul timpului mediu zilnic petrecut de o persoana pe cele cinci canale si procentul investitiilor in publicitate, observam ca tv-ul este cel ce detine cea mai favorabila pozitie, in timp ce panotajul pe cea mai defavorabila", precizeaza BRAT, potrivit Agerpres.
Interesul romanilor fata de canalele media obisnuite a suferit modificari semnificative in ultimii 10 ani.
Televiziunea, radioul si presa scrisa se confrunta cu o tendinta de descrestere a interesului publicului.
"Internetul este singurul canal castigator, clasandu-se in 2015 pe pozitia a treia in consumul de media, dupa tv si panotaj", arata studiul.
Panotajul, un mediu de expunere a mesajelor publicitare si nu un purtator de continut media, inregistreaza o evolutie constanta.
Daca in 2005, 48% din populatia oraselor citea zilnic cel putin o publicatie tiparita, in prezent publicul de presa nu depaseste 13% din populatie.
O scadere semnificativa a consumului zilnic este evidenta si in cazul radioului - de la 59% la 36% din populatie, in cazul tv-ului descresterea fiind de 13 procente, de la 89% la 76%.
Interesul oamenilor s-a canalizat catre internet, utilizatorii zilnici crescand de cinci ori in ultimii 10 ani si atingand 56% in 2015 in mediul urban.
Panotajul este cel care nu a suferit modificari in ultimii 10 ani, el fiind influentat doar de obiceiurile zilnice de calatorie ale oamenilor, care s-au mentinut constante.
Potrivit BRAT, internetul a asimilat in timp continut scris, audio sau video de pe celelalte media, adaugand prin facilitatile de accesibilitate si interactivitate ale platformei ingredientele necesare succesului. O astfel de abordare va schimba paradigma actuala de masurare media si va fi probabil efectuata doar sub presiunea unor jucatori globali foarte puternici, fie ei de partea celor ce investesc in publicitate sau de partea creatorilor de continut, detinatorilor de spatiu publicitar.
Analiza are la baza timpul pe care oamenii declara ca il petrec accesand/fiind expusi fiecarui canal media si nu provine din studii de masurare pasive a acestor timpi de expunere. Astfel, indicatorul poate fi mai subiectiv in evaluarea concreta a timpului, dar releva perceptia oamenilor, timpul pe care ei il aloca in mod constient fiecarui mediu in parte. Pentru comparabilitatea rezultatelor s-au analizat timpii medii raportat la intreaga populatie urbana pentru toate mediile, precizeaza sursa citata.
Daca acum 10 ani timpul mediu petrecut pe internet era de 30 de minute pe zi, acum acesta depaseste trei ore, la egalitate cu tv-ul.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS