Piata media din Romania va inregistra in 2014 prima crestere dupa cinci ani de declin
Piata locala de publicitate va creste cu 2,8% pana la sfarsitul anului, la 394 de milioane de dolari. Evolutia este in principal o consecinta a expansiunii mediului digital (+12%), arata estimarile Zenith Romania.
Publicitatea pe dispozitivele mobile (incluzand display, classified, search si in-app ads livrate pe smartphone-uri si tablete) este de departe segmentul cu cea mai rapida evolutie, sustinuta atat de cresterea penetrarii acestor dispozitive si dinamica lor tehnologica, cat si de introducerea unor noi formate ce le permit clientilor de publicitate sa angajeze utilizatorii in mod creativ.
Pe de alta parte, cu toate ca inregistreaza cea mai mare crestere (+30%), segmentul mobile atinge o pondere in continuare redusa (5% din totalul investitiilor digitale).
Zenith Romania preconizeaza ca la sfarsitul anului viitor acest segment va ajunge la 6 - 6,5% din publicitatea online, "pe masura ce dispozitivele mobile vor prolifera si se vor diversifica".
Televiziunea ramane mediul care atrage cea mai mare parte a investitiilor in publicitate (63,9%), fiind urmata de digital (13,7%), outdoor (10,1%), radio (5,8%), reviste (3,5%), ziare (2,6%) si cinema (0,4%).
La nivel de macro-categorii, produsele alimentare (16,1%), medicamentele & produsele pentru sanatate (14,3%), FMCG - non alimentare (produse de uz casnic, produse de igiena personala) (11,5%) si retail - inclusiv comertul online (10,1%) acopera jumatate din totalul investitiilor media. Urmeaza telecomunicatiile (9,9%), media si divertisment (4,9%), servicii financiare si de asigurari (4,2%), bauturi alcoolice (4,1%), automobile (3,2%), cosmetice (3,2%), turism (0,5%) si produse de lux (0,4%).
Digitalul, la nivel global, contribuie la cresterea cu 5 - 6% a consumului de publicitate.
Astfel, dezvoltarea accelerata a tehnicii digitale va ridica piata globala de publicitate cu 5,3% in 2014, de la 3,9% in 2013.
Investitiile media la nivel global vor atinge 523 miliarde de dolari anul acesta an.
Publicitatea online este mediul cu cea mai rapida evolutie (+ 17,1% in acest an). Formate de publicitate imbunatatite fac display-ul mult mai atragator si interactiv pentru consumator. In acelasi timp, programmatic buying-ul evolueaza spre targetarea mai sofisticata si mai eficienta a audientei.
Zenith estimeaza ca display-ul va continua sa creasca si in urmatorii doi ani, cu o rata anuala chiar mai mare decat cea inregistrata pana in 2013 (15,8% intre 2014 si 2016 fata de 12,3% intre 2010 si 2013).
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS