Piata de publicitate din Romania va creste anul viitor cu 1,9%
Piata de publicitate din Romania va inregistra o crestere de 1,9% in 2014. Digitalul isi va continua cresterea, arata un studiu recent realizat de compania ZenithOptimedia.
Publicitatea va incepe sa cunoasca in urmatorii 10 ani cea mai puternica perioada de dezvoltare sustinuta, inregistrand o crestere globala estimata la 5,3% (in 2014), fata de 3,6% (in 2013). ZenithOptimedia estimeaza ca aceasta crestere va ajunge la 5,8% in 2015 si 2016, datorita tehnologiei mobile, potrivit unui comunicat remis Mediafax.
Conform cercetarii, cresterea consumului global de publicitate in 2014 va fi influentata de stabilitatea pietei europene, precum si de cele trei evenimente care au loc din patru in patru ani: Jocurile Olimpice, Cupa Mondiala la fotbal si alegerile din Statele Unite.
In privinta Romaniei, reteaua ZenithOptimedia spune ca este rezervat optimista. "Ne asteptam ca 2014 sa fie anul mult asteptat si sa schimbam sensul trendului. Suntem optimisti pentru ca avem evenimente de anvergura care ar trebui sa atraga si la nivel local investitii aditionale. Suntem optimisti pentru ca, indiferent de evolutia GDP-ului sau scaderea consumului, scaderea cumulata din ultimii ani ai pietei de media a depasit si cele mai negre estimari. Suntem totusi rezervati, caci, politicul local isi poate pune amprenta, asa cum a mai facut-o in acesti ultimi ani, adancind criza in care industria de media se afla deja", se spune in comunicat.
Potrivit ZenithOptimedia, dupa cinci ani de scaderi succesive ale pietei de publicitate din Romania, pentru 2014 este preconizata o crestere usoara de 1,9%.
Televiziunea ramane dominanta, digitalul o ajunge din urma
Televiziunea va ramane dominanta in mix-ul media, dar ZenithOptimedia se asteapta la o usoara scadere si la o stabilizare a celorlalte medii de comunicare, atat pe fondul cresterii investitiilor, cat si a ponderii digitalului.
Digitalul, care a reusit ca in 2013 sa devina al doilea mediu de comunicare ca importanta dupa TV, isi va continua cresterea. "Ne asteptam ca digital video advertising-ul sa aduca un suflu nou si sa altereze un pic raportul de forte intre performance (agresiv in ultimii ani) si display", spune ZenithOptimedia.
Conform ZenithOptimedia, "o necunoscuta ramane publicitatea pe panouri (outdoor)". "Legea 185/2013 ar trebui sa intre in vigoare la inceputul anului 2014. Efectele pot fi dramatice. Vom fi capabili sa le evaluam in prognoza noastra de la sfarsitul primului trimestru al noului an", mai spune ZenithOptimedia.
Zenith Romania, parte a retelei internationale ZenithOptimedia, este una dintre cele mai importante agentii de comunicare din Romania.
Mai multe despre:
#publicitate#vanzari
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS