Pretul unei actiuni Google se tranzactiona in urcare cu 13,03%, la 1.004,6 dolari la momentul transmiterii stirii. Cotatia Google este in urcare cu peste 40% fata de inceputul anului.

Castigurile, excluzandu-le pe cele provenite de la site-urile partenere, au fost de 11,92 miliarde de dolari, a anuntat astazi compania pe site-ul propriu, in timp ce majoritatea analistilor se asteptau la 11,64 miliarde de dolari. Cea mai mare parte din suma a venit in urma promotiilor pe care gigantul le-a facut prin intermediul aplicatiilor pe smartphone-uri, tablete sau a clipurilor postate online.

Google continua sa se descurce foarte bine si este pe cale sa acapareze 33% din piata online de publicitate de anul acesta, in crestere fata de cei 31% avuti anul trecut. “Scopul meu este sa ma asigur ca Google isi pastreaza pasiunea si sufletul de la inceput, pe masura ce crestem. De asta am muncit atat de mult ca sa cresc viteza si executia”, spune Larry Page, directorul Google.

Page, care a preluat carma companiei in 2011, spune ca nu va iesi in fata dupa fiecare victorie avuta, pentru ca are nevoie sa isi prioritizeze timpul, precum si sa se ocupe de unele probleme de sanatate pe care le are.

Gigantul face si investitii, in special pentru echipamente, centre de date si cladiri, dar reuseste sa isi mentina cresterea, in ciuda acestor cheltuieli.

“Rezultatele arata clar ca Google ramane cam cel mai bun din bransa si cel mai bun in domeniul publicitatii online”, spune Victor Anthony, analist la Topeka Capital Markets.

Profitul companiei americane a crescut cu 36% in trimestrul al treilea fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, la 3 miliarde de dolari, iar veniturile companiei au urcat cu 12%, la 14,9 miliarde de dolari, datorita volumului mai mare de publicitate pe dispozitive mobile.

Google a reusit sa compenseze scaderea preturilor publicitatii pe gadget-uri mobile prin cresterea volumului de spoturi platite.

Compania a demonstrat altfel ca poate monetiza serviciile de publicitate online in contextul tranzitiei tot mai multor utilizatori catre smartphone-uri si tablete. Spoturile pe dispozitive mobile se vand la preturi mai mici decat cele desinate PC-ului traditional. Directorii Google cosidera ca rezultatele reflecta o campanie lansata in luna iulie, prin care companiile sunt incurajate sa plaseze spoturi si pe smartphone-uri, si pe PC-uri.