Discovery si-ar putea creste participatia la grupul Eurosport, la 49%, pana la sfarsitul anului
Discovery Communications si-ar putea creste participatia la grupul Eurosport de la 20% pana la 49%, anul acesta, iar negocierile in acest sens sunt in curs de finalizare, a declarat, joi, Valentin Macovescu, director de Relatii Internationale al Eurosport SAS.
Compania franceza TF1 detine in acest moment 80% din grupul Eurosport.
"Compania mare Discovery a cumparat 20% din actiunile Eurosport. Ei astazi sunt un parteneriat privilegiat pentru noi. Incepand cu 20 noiembrie, compania Discovery si compania TF1, proprietara a 80% din actiunile Eurosport, au intrat in discutii pentru a exercita cu un an de zile mai devreme dreptul lor de a urca la 49% din actiunile Eurosport. Discutiile continua, astazi suntem aproape de finalizarea acestora. Compania Discovery poate sa isi exercite dreptul si TF1 poate sa-i propuna sa urce pana la 100% participatia. Aceasta optiune era valabila in decembrie 2014, dar Discovery a decis cu un an de zile mai devreme sa isi exercite acest drept si au intrat in discutii, discutiile urmand sa aiba o finalizare la sfarsitul lunii decembrie sau in ianuarie", a declarat Valentin Macovescu.
Discovery Communications a anuntat, in decembrie 2012, ca va prelua 20% din grupul Eurosport (care include Eurosport International si Eurosport France), pentru o suma de 170 de milioane de euro. Totodata, ca urmare a incheierii acestui contract, Discovery are posibilitatea sa isi creasca participatia in cadrul grupului Eurosport pana la 51% intr-un interval de doi ani. Daca Discovery isi va exercita aceasta optiune, TF1 isi va putea exercita la randul sau o alta optiune, respectiv de a negocia vanzarea restului de 49% din actiunile sale tot cu Discovery. Iar asta ar putea conduce la un control total al Discovery asupra Eurosport.
Operatiunile din Romania ale Eurosport si Discovery functioneaza inca separat, fiecare entitate avand propriile birouri si proprii angajati. Astfel, Eurosport are in Romania un numar de aproximativ de 50 de comentatori permanenti, la care se adauga un numar de aprope 20 de colaboratori permanenti. Discovery Communications este una dintre cele mai importante companii din lume in domeniul programelor documentare, avand peste 1,8 miliarde de abonati in 218 tari si teritorii.