Vanzarile ziarelor romanesti au continuat sa scada in ultimul trimestru din 2014, un trend descendent raportat in ultimii ani
Vanzarile ziarelor romanesti au continuat sa scada in perioada octombrie-decembrie 2014, un trend descendent raportat in ultimii ani, cifrele de vanzare fiind mai mici decat in perioada similara din 2013.
Potrivit datelor furnizate de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT), pentru perioada octombrie - decembrie 2014, presa cotidiana centrala, mai ales cea quality, a inregistrat scaderi ale vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Pozitia de lider in categoria quality este detinuta de cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul si Capital, in scadere insa fata de perioada similara a anului precedent. Pentru octombrie 2014, Evenimentul zilei a avut o medie de vanzari pe aparitie de 12.902 exemplare (13.487 de exemplare in octombrie 2013), in noiembrie - 13.168 de exemplare (13.601 exemplare in noiembrie 2013), iar in decembrie - 12.610 exemplare (13.753 de exemplare in decembrie 2013).
Pozitia a doua a clasamentului este ocupata de Romania libera, ziar editat de Eta Media Publishers. In octombrie 2014, a avut o medie de vanzari pe aparitie de 9.453 de exemplare, in noiembrie - 11.350 de exemplare, iar in decembrie - 10.892 de exemplare. In perioada similara a anului 2013, Romania libera nu si-a publicat cifrele de vanzare.
Pe locul al treilea, Adevarul, editat de Adevarul Holding, care, in octombrie 2014, a avut o medie de vanzari pe aparitie de 9.419 exemplare. Totodata, in noiembrie 2014, a inregistrat o medie de vanzari pe aparitie de 9.984 de exemplare, iar, in decembrie 2014, de 10.669 de exemplare. Ca si cotidianul Romania libera, nici Adevarul nu si-a publicat cifrele de vanzare pentru perioada similara a anului 2013.
In randul tabloidelor, Click!, editat de Adevarul Holding, este lider de vanzari si a raportat, in octombrie 2014, o medie de vanzari de 117.782 de exemplare (129.393 de exemplare in octombrie 2013), in noiembrie 2014, de 110.170 de exemplare (127.412 exemplare in noiembrie 2013), iar, in decembrie, de 103.928 de exemplare (118.973 de exemplare in decembrie 2013).
Pe pozitia a doua in topul vanzarilor pe piata tabloidelor si a cotidianelor in general se situeaza Libertatea, publicatie editata de trustul Ringier Romania. Libertatea a avut o medie de 65.012 exemplare vandute in octombrie 2014 (79.104 in octombrie 2013), de 66.152 de exemplare vandute in noiembrie 2014 (78.213 exemplare in noiembrie 2013) si de 63.428 de copii vandute in decembrie 2014 (77.897 de exemplare in decembrie 2013).
In ceea ce priveste cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editata de Convergent Media (parte a grupului Intact), a inregistrat o medie de vanzari pentru luna octombrie de 28.294 de exemplare (31.179 de exemplare in octombrie 2013), de 28.290 de copii in noiembrie (27.573 de exemplare in noiembrie 2013) si de 24.664 de exemplare in decembrie 2014 (25.201 de copii in decembrie 2013).
BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor).