Miscarea facuta de cei de la Pepsi vine intr-o perioada in care oamenii din publicitate incearca sa gaseasca noi modalitati de a profita de piata muzicala, in timp ce bugetele de promovare devin tot mai mici.

Red Bull este cunoscut pentru finantarea mai multor proiecte de continut creativ, prin Red Bull Music Academy si Red Bull Media House, iar companiile Scion si Converse au facut si ele investitii asemanatoare.

Beyonce colaboreaza cu Pepsi din 2002. Pentru spoturile anterioare a lucrat alaturi de mai multi artisti, printre care Britney Spears, Pink, Jennifer Lopez si David Beckham. Vedeta va canta si in pauza de la Super Bowl, un eveniment de asemenea sponsorizat de Pepsi.

Asocierea cantaretei cu aceasta companie a starnit insa reactii adverse pe internet, oamenii amintindu-i ca in urma cu un an participa alaturi de Prima Doamna a Americii, Michelle Obama, in campania "Let's Move!", ce avea ca scop limitarea obezitatii in randul tinerilor.

Potrivit Billboard, Pepsi si Coca-Cola sunt companiile cu cea mai mare implicare pe piata muzicala, prin contracte de publicitate si sponsorizare. Cele doua firme au cheltuit peste 330 de milioane de dolari pe campanii in care erau implicate persoane publice din showbiz si lumea sportului. Fiecare din cele doua branduri au cheltuit 148 de milioane de dolari pe publicitate in primele sase luni din 2012, conform publicatiei The Times. 

Jay-Z si Beyonce sunt cel mai bine platit cuplu al anului. Cantareata a castigat 40 de milioane de dolari, in timp ce sotul acesteia a avut incasari din publicitate in valoare de 38 de milioane de dolari.  Imaginea cantaretei va aparea si pe o serie limitata de cutii Pepsi. Alti artisti care au colaborat recent cu brandul sunt One Direction si Nicki Minaj.