Axel Springer isi vinde ziarele regionale si revistele din Germania pentru aproape 1 mld. euro
Grupul german de presa Axel Springer, aflat in plin proces de conversie spre era digitala, a anuntat joi ca isi vinde, cu 920 milioane de euro, ziarele regionale si revistele sale din Germania, informeaza AFP.
Grupul Funke Mediengruppe (fost Waz Mediengruppe), care publica deja un numar mare de ziare regionale si locale si reviste cu distributie nationala, va cumpara ziarele cu anunturi de mica publicitate din Berling si Hamburg, Berliner Morgenpost si Hamburger Abendblatt, dar si cinci reviste care publica programul TV si doua pentru femei.
In paralel cu aceasta vanzare, Axel Springer si Funke Mediengruppe vor crea doua societati de publicitate si distributie, in care primul va detine majoritatea actiunilor.
Editor al celui mai citit cotidian din Europa, tabloidul Bild, dar si al publicatiei conservatoare Die Welt, Axel Springer s-a angajat de cateva luni intr-un mars fortat spre domeniul digital. A cumparat in acelasi timp tot mai multe site-uri.
"Decizia de a ne desparti de unele dintre cele mai vechi publicatii ale grupului nu a fost usoara (...). Strategiile diferite ale celor doua grupuri se completeaza perfect", intrucat Funke Mediengruppe se concentreaza pe ziare regionale si reviste, in versiunea tiparita si digitala, iar Axel Springer se concentreaza pe internet si pe titlurile sale far, a explicat intr-un comunicat Mathias Döpfner, directorul grupului Axel Springer.
Tranzactia trebuie sa fie aprobata de autoritatile cu competente in domeniu, insa cele doua grupuri spera sa o finalizeze in 2014.
Publicatiile cedate au avut in 2012 un profit brut de 94,8 milioane de euro si o cifra de afaceri de 512,4 milioane de euro.