Veneţia reduce numărul de locuri în gondolă, din cauza turiştilor supraponderali: ”Să înaintezi cu mai mult de o jumătate de tonă la bord e periculos”
Venetia, gondole, turism
După ce a constatat că vizitatorii săi sunt tot mai supraponderali, Veneţia a decis să reducă, de la şase la cinci, numărul pasagerilor autorizaţi să se îmbarce pe o gondolă, scrie AFP.
"Are legătură cu greutatea medie a unui turist, dar şi cu faptul că apele de pe canale sunt din ce în ce mai agitate din cauza traficului bărcilor cu motor", a explicat Roberto Luppi, fostul preşedinte al gondolierilor veneţieni, potrivit Agerpres.
Acesta a subliniat că măsura adoptată de autorităţi nu are drept scop să crească veniturile gondolierilor ci să le uşureze munca prin facilitarea manevrabilităţii celebrelor bărci negre, oferind mai multă securitate clienţilor.
Adoptat la începutul lunii în consiliul municipal, noul regulament dispune că doar cinci persoane, în loc de şase până acum, vor fi autorizate să urce la bordul unei gondole 'da nolo' (o ambarcaţiune tradiţională care poate fi închiriată în regim privat).
De asemenea, în cazul ambarcaţiunilor de mari dimensiuni, denumite gondole 'da parada', un serviciu municipal care traversează Canal Grande, doar 12 persoane (în loc de 14 până acum) vor putea să urce la bord în acelaşi timp.
"Din cauza turiştilor supraponderali, atunci când este plină, ambarcaţiunea se afundă şi ia apă. Să înaintezi cu mai mult de o jumătate de tonă mobilă la bord este periculos", explică pentru cotidianul La Repubblica, Raoul Roveratto, un responsabil local al gondolierilor.
Consiliul municipal din Veneţia are în vedere şi majorarea numărului de licenţe acordate gondolierilor, de la 433 la 440.
Potrivit noului regulament, această licenţă va putea fi transmisă în cadrul aceleaşi familii, fără ca nou titular să fie nevoit să treacă examenul, cu condiţia să poată atesta că are o experienţă de patru ani în navigaţia pe gondola familială.
Lipsiţi mult timp de vizitatori din cauza crizei sanitare, precum şi după inundaţiile istorice de la finalul lui 2019, care au dat o lovitură turismului, gondolierii veneţieni au înregistrat în ultimele luni o diminuare drastică a activităţii lor.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS