Agentii de turism fac lobby pentru Romania. Turoperatorii incearca sa atraga turisti cu activitatile in aer liber VIDEO
Agentii de turism ii invita pe romani sa-si redescopere tara. Daca in anii trecuti incercau sa ne atraga cu reduceri considerabile, anul acesta au alta strategie. Mizeaza pe frumusetea naturii si ne propun activitati in aer liber: drumetii pe munte, cursuri de calarie, ciclism. Si statiunile balneoclimaterice au tot mai multi adepti: la concurenta cu varstnicii, care vor tratament, vin tinerele dornice de infrumusetare.
Au apus vremurile in care statiunile balneoclimaterice erau cautate exclusiv de oamenii in varsta, veniti la tratament. Vacantele la Baile Felix, Tusnad sau Covasna li se par tentante si tinerelor preocupate de silueta.
"E o crestere undeva la 10%. Gasesc acolo servicii de infrumusete: hidromasaj, dusuri speciale cu aromoterapie, bazine de relaxare, masaj fitness", spune Merius Meruta, reprezentant al unei agentii de turism.
Preturile incep de la 94 de lei de persoana pe noapte la un hotel de 2 stele, cu demipensiune si pot ajunge pana la 168 de lei, la 4 stele.
De departe insa, cei mai multi romani vor agreea la vara turismul de weekend, indiferent ca vorbim de plaja sau de munte. "Mizam pe weekend. Mai bine sa vinzi chiar si la pret net, dar sa ai hotelul plin. Lumea mai consuma o cafea, mai ia un pranz", precizeaza Mircea Vladu, directorul unei agentii de turism.
Cei care nu vor sa-si petreaca insa, vacanta intr-un singur loc si vor sa redescopere tara pot alege circuitele. Una dintre oferte le propune turistilor un traseu de 10 zile Bucuresti-Bucovina-Maramures-Sibiu. Ajunge la 2.500 de lei de persoana.
"Ne spun clientii ca si pe ei parintii lor in tinerete i-au plimbat pe la Bicaz, pe la manastiri, prin Ardeal si acum vor sa faca acelasi lucru pentru copiii lor. Cautam activitati de agrement, lacuri, mers cu bicileta, un calarit, un pescuit", povesteste Noemi Hagan, reprezentant al unei alte agentii de turism.
In paralel cu aceste oferte, vin din urma cu tarife scazute pensiunile. Tot mai multe la numar si neocupate la care se adauga si ansamblurile imobilare ramase nevindute.
"Sunt puse in vanzare hoteluri si pensiuni de 1-2 stele. Romanii prefera hotelurile de 3-4 stele, cu servicii", sustine Ciprian Enea, consultant in turism.
Iar semne bune pentru turismul romanesc ar fi: anul trecut, numarul turistilor romani care au ales ca destinatie de vacanta tara natala a crescut cu aproape 17%.