"Dupa 22 de ani, Romania conteaza foarte putin ca destinatie turistica pe piata internationala. Conta mai mult inainte de 1989", a declarat presedintele ANAT, Corina Martin, la conferinta de deschidere a Targului de Turism al Romaniei, care se va desfasura intre 15 si 18 martie la Romexpo. 

Potrivit reprezentantilor patronatelor, in ultimii ani vin pe litoral maxim cateva zeci de mii de turisti straini, spre deosebire de sutele de mii de straini prezenti in stațiunile de la Marea Neagra inainte de 1989. 

"Ca sa refacem imaginea turismului romanesc si sa o aducem macar la nivelul pe care il avea inainte de 1990 ar trebui sa investim in promovare cateva miliarde de euro", a spus Mohammad Murad, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc. 

Imaginea turismului este stricata si pe plan intern, inclusiv de catre MDRT, ai carui sefi au vorbit permanent de evaziune, dar actiunile au lipsit, a adaugat Murad, citat de Mediafax.

"De ani de zile vorbim de evaziune, dar nu l-am vazut pe niciunul legat pentru asta", a afirmat Murad. 

Reprezentantii patronatelor au sustinut ca o parte din banii alocati in ultimii ani pentru promovare externa au fost cheltuiti fara niciun folos. 

"Nu ne intereseaza sa mergem la 100 de targuri, in tari care nu au niciun potential pentru noi. Sunt bani aruncati aiurea. Pe noi ar trebui sa ne interseze doar tarile cu potential", a spus Martin. 

"De ce sa ne facem reclama in Japonia, daca vin zece japonezi pe an? De ce sa mergem in delegatie de 18 persoane in Rusia, cand acordarea unei vize pentru turistii rusi dureaza o luna? De aceea am acordat anul trecut doar 6.000 de vize pentru rusi, iar Bulgarii au acordat 380.000 de vize, dar la ei procedurile de acordare dureaza 48 de ore", a mai spus seful FPTR.