Aeroportul care deserveste acest teritoriu britanic a folosit la maximum putinul spatiu disponibil, construind unica sa pista in mijlocul celui mai aglomerat drum din peninsula, potrivit dailymail.co.uk, preluat de Mediafax.

Asta inseamna ca autovehiculele care circula pe strada Winston Churchill trebuie sa se opreasca de mai multe ori pe zi, timp de aproximativ 10 minute, pentru a lasa avioanele sa aterizeze sau sa decoleze.

Barierele se lasa inaintea fiecarei decolari sau aterizari, existand 30 de zboruri pe saptamana, toate spre si dinspre Marea Britanie.

Aeroportul se afla la aproximativ o jumatate de kilometru de centrul Gibraltarului, cea mai mica distanta de acest fel din lume. Strada este folosita atat de autovehicule, cat si de trecatori pentru a intra sau a iesi din Gibraltar.

Gibraltar este un teritoriu britanic situat in sudul peninsulei Iberice, strajuind stramtoarea cu acelasi nume. El se afla sub suveranitate britanica de peste 300 de ani, dupa ce a fost capturat de britanici in 1704. Teritoriul a fost cedat in mod formal de Spania prin Tratatul de la Utrecht, din 1713, insa Madridul contesta suveranitatea britanica solicitand retrocedarea.

Aeroportul a fost construit peste o pista hipica in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, cand Gibraltarul devenise o importanta baza navala britanica. Deschis pentru prima data in 1939, acesta a fost un aeroport de urgenta pentru avioanele flotei regale. Mai tarziu aeroportul a fost extins cu ajutorul rocilor extrase din istorica stanca a Gibraltarului, perforata de militarii care au sapat mai multe tuneluri.

Ulterior a aparut si soseaua principala, cu patru benzi, care leaga centrul Gibraltarului de granita spaniola, intersectandu-se cu pista aeroportului. La un moment dat se considera ca acest drum afecteaza operatiunile aeriene, tot mai numeroase dupa semnarea Intelegerii de la Cordoba, din 2006.


Intelegerea, incheiata intre guvernele spaniol, britanic si cel din Gibraltar deschidea aeroportul curselor din Spania, interzise anterior din cauza tensiunilor dintre cele doua state. Inaintea acestei intelegeri, existau doar trei zboruri zilnice spre Gatwick si Luton si trei zboruri saptamanale spre Manchester.

Aeroportul este utilizat anual de peste 300.000 de vizitatori si turisti care calatoresc spre si dinspre regiunile sudice ale Spaniei, cum ar fi Costa del Sol, dar si de numeroase curse cargo. Intr-o zi cu trafic intens, pana la sapte zboruri vin si pleaca de pe acest aeroport.

Timpul mediu de asteptare la bariera pentru cei care se traverseaza pista este de aproximativ 10 minute, dar poate depasi doua ore in anumite zile. In 2007 guvernul local a prezentat un plan pentru devierea traficului printr-un tunel construit sub pista. Desi acesta trebuia inaugurat in 2009, el nu este realizat complet nici pana in ziua de astazi.