"Este o crestere a rezervarilor online in acest an pentru hotelurile de pe Litoral. Sunt accesate atat site-urile hotelurilor, cat si cele specializate in rezervari online", a declarat George Guci, proprietarul hotelurilor Dorna si Modern din Mamaia, citat de Mediafax.

El a adaugat ca, daca anul trecut ponderea rezervarilor online la hotelurile pe care le detine era de circa 5%, acum aceasta a ajuns la aproape 10%.

"Chiar daca, teoretic, pretul unui bilet cumparat online la un hotel nu este mai ieftin decat unul achizitionat printr-o agentie de turism, turistii incep sa prefere biletele electronice in primul rand din comoditate", a mai spus Guci.

Si in cazul hotelurilor Delta si California, din Jupiter, ponderea rezervarilor online a crescut de la 29% anul trecut la 40% in acest an.

"In principal, cumpara direct de pe site-urile noastre. Turistii pot plati fie direct pe internet, fie rezerva online si platesc la receptie", spune Ciprian Constantinescu, proprietarul celor doua hoteluri.

Paul Marasoiu, presedintele Peacock Hotels, care reprezinta lantul Golden Tulip in Romania, a afirmat ca, chiar daca majoritatea turistilor vin prin agentii in hotelurile de pe Litoral, ponderea rezervarilor online este in crestere.

Astfel, la hotelul Golden Tulip din Mamaia, numarul turistilor care au venit pentru relaxare si au cumparat bilete electronic a crescut cu circa 5-6% in acest an, in timp ce o crestere de 15% a rezervarilor online a fost inregistrata in cazul turismului de business in extrasezon.

"Este normal sa creasca ponderea acestui tip de rezervari, nu doar pentru ca este mai comod, ci si pentru ca turistul poate accesa online si o prezentare virtuala a hotelului, poate vedea detalii ale camerelor si este intr-o relatie directa cu locatia in care merge. Este cel mai la indemana, iar turistul are certitudinea ca si-a ales locatia pe care o doreste", a spus el.