Prima investigatie pe piata agentiilor de turism. De ce le suspecteaza Consiliul Concurentei
Grecia, Santorini
Consiliul Concurentei suspecteaza agentiile de turism ca isi coordoneaza politicile comerciale in scopul impunerii unui nivel minim de pret de vanzare a produselor turistice si a pachetelor de servicii turistice si al mentinerii unui status-quo pe piata, incepand cu anul 2013, informeaza autoritatea romana de concurenta.
Consiliul Concurentei a declansat, in acest sens, prima investigatie privind o posibila incalcare a regulilor de concurenta pe piata comercializarii produselor turistice si a pachetelor de servicii turistice prin agentii de turism.
Investigatia a fost declansata in urma unor informatii primite printr-o sesizare anonima inregistrata pe Platforma avertizorilor de concurenta.
In cadrul investigatiei, Consiliul Concurentei a efectuat inspectii inopinate la sediile si la punctele de lucru ale mai multor companii active pe piata serviciilor turistice. Documentele ridicate in timpul acestor inspectii se afla in analiza autoritatii romane de concurenta, in cadrul procedurilor specifice investigatiei.
Inspectiile inopinate reprezinta o etapa preliminara in cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurential. Efectuarea acestor inspectii nu reprezinta o antepronuntare a Consiliului Concurentei in ceea ce priveste vinovatia companiilor investigate si nici in ceea ce priveste rezultatul final, precizeaza autoritatea de concurenta.
Pe acelasi subiect: