Totodata, weekendul prelungit de Sfanta Maria este cel mai aglomerat din acest an, cu un grad de ocupare de 99%, din cele 144.000 de locuri de cazare, potrivit unui studiu realizat de o agenţie de turism.

Din cele peste 20 de săptămâni de sezon estival în staţiunile româneşti de la Marea Neagră, de la data de 1 mai până la 30 septembrie, mai mult de 25% din totalul turiştilor ajung în vacanţă în doar două săptămâni, între 1 şi 15 august.

Până în urmă cu câţiva ani, vârful de sezon era în perioada 20 iulie - 10 august, dar acesta a "migrat" cu zece zile din motive legate în mare parte de evoluţia climei. Românii au constatat că cea mai caldă perioadă, cu cele mai mici şanse de ploaie, este în primele două săptămâni din luna august.

Succesul acestei perioade are mai multe explicaţii: în primul rând, sunt cele mai mari şanse ca vremea să fie extrem de caldă. În plus, se întâmplă ca în această perioadă companiile multinaţionale să acorde, în mod tradiţional, concedii, iar românii din străinătate vin, tot în acest interval, în vacanţă în ţară", a declarat directorul general al LitoralulRomanesc.ro, Ionut Nedea, potrivit News.ro.

Tariful mediu pentru un sejur în aceasta perioada este de 2.300 de lei de persoană, cu aproape 10% mai mult faţă de perioada similara a lunii iulie şi cu peste 50% mai mult decât media din luna iunie.

Aproximativ 40% dintre turiştii care îşi fac vacanţa în vârf de sezon aleg staţiunea Mamaia, acceasta fiind urmată în top de Eforie Nord, cu 18% din totalul turiştilor, şi Neptun-Olimp, cu 11%, gradul de ocupare în această perioadă depăşind 95%.

Însa weekendul prelungit de Sfanta Maria este cel mai aglomerat din întreg anul, cu grad de ocupare de peste 99%, astfel că, din cele peste 140.000 de locuri existente în structurile de cazare clasificate pe întregul litoral, mai sunt disponibile câteva sute, în special în staţiunile din Sud.

"Şi cele două weekend-uri anterioare au fost foarte aglomerate la mare, cu un grad de ocupare de peste 90%, însă zilele libere de luni şi marţi, acordate bugetarilor, au făcut ca acest weekend să fie, de departe, cel mai aglomerat din întregul sezon", a mai spus Nedea.

Studiul a fost realizat pe baza datelor a peste 91.000 de turişti cazaţi în unităţi turistice clasificate de pe litoralul românesc.

Litoralulromanesc.ro, deţinut de compania Creative Eye SRL din Constanţa, cu capital integral privat românesc, a înregistrat anul trecut vânzări de 15 milioane de euro, iar prin intermediul agenţiei au ajuns în 2016 în staţiunile româneşti de pe litoral peste 80.000 de turişti.