Datele Institutului National de Statistica arata ca anul trecut au vizitat Franta 24.149 de turisti romani, in scadere de la 25.475 in 2010, informeaza Mediafax.

Cheltuielile acestora au crescut insa, de la 54,5 milioane lei (12,9 milioane euro) in 2010 la 62,7 milioane lei (14,8 milioane euro).

"In ceea ce priveste destinatiile, Parisul este pe primul loc, urmat de Coasta de Azur, pentru care exista doua zboruri directe Bucuresti-Nisa, plus chartere organizate de agentii de turism romanesti", a declarat Gordana Malic, directorul biroului Atout France din Viena, care se ocupa si de actiunile de promovare a Frantei pe piata romaneasca.

Ea a adaugat ca in topul preferintelor turistilor romani este si vizitarea castelelor de pe Valea Loarei, dar si zonele de ski precum Chamonix, Val Thorens si Courchevel.

"Din ce in ce mai multi romani merg la ski in Franta, prin intermediul curselor directe Bucuresti-Lyon sau Bucuresti-Geneva, sau cu charterele organizate de unii turoperatori romani", a spus Malic.

Franta va intensifica in acest an campaniile de promovare a turismului, dupa ce a lansat marti la Paris strategia online, concentrandu-se pe 23 de piete, printre care nu se afla si Romania. Sefii turismului francez, prezenti la lansarea strategiei digitale, au declarat ca opt din zece utilizatori de internet isi cumpara vacantele online.

Proiectul rendezvousenfrance.com este o platforma interactiva, aflata insa deocamdata la stadiul de draft si perfectibila, au spus oficialii francezi. Ei au adaugat ca strategia online va fi complet operationala in doua luni.

"Scopul nostru prin aceasta strategie online este sa aducem mai multi turisti. Totul depinde de calitatea produselor oferite si apoi de marketing. Trebuie sa construim ceva puternic in jurul produsului prezentat", a spus Christian Mantei, directorul general al Atout France, autoritatea care se ocupa cu promovarea Frantei ca destinatie turistica.

Siteul rendevousenfrance.com va promova in principal pe 23 de piete sase destinatii tematice din Franta, in 14 limbi. Printre pietele tinta se numara Brazilia, Canada, SUA, China, Coreea, India, Japonia, Rusia, Italia, Portugalia, Spania si Belgia.

Franta se promoveaza de mai multa vreme pe site-ul franceguide.com, care atrage anual 23 de milioane de vizitatori unici. Portalul va continua sa functioneze in paralel cu noua platforma online, pana la sfarsitul acestui an.