"Cel mai important este ca turistul in Bucuresti va fi impresionat de zambetele pe care le are toata lumea aici. Este un zambet real si foarte dulce, pe care nu il vezi in alte locuri in lume. Romania a devenit o poveste de succes in turism si merita mai mult decat ceea ce are", a spus Rifai, citat de Agerpres.
Potrivit acestuia, chiar daca omenirea nu si-a revenit inca pe deplin in urma crizei economice din 2008-2009, oamenii continua sa calatoreasca, iar turismul este in crestere la nivel global.
"Oamenii au trecut granitele sfidand toate obstacolele. Aceasta miscare reprezinta o adevarata schimbare in viata noastra", a spus Rifai.
El a adaugat ca la acest lucru a contribuit si revolutia IT. "Astazi lumea este condusa de revolutia calatoriei si revolutia IT. Tehnologia a dat o voce celor fara de voce. Prin social media, oamenii au inteles ca sunt mai importanti decat guvernele si decat companiile pentru care muncesc. Astazi calatorul este mult mai informat. Nu mai merge sa pui 50 de oameni in autobuz sa le arati palatul si sa le povestesti cine l-a construit si cand. Ei vor sa coboare, sa vorbeasca cu paznicii, sa manance mancarea locala. Totul trebuie sa fie centrat pe consumator", a subliniat secretarul general al OMT.
"Romania ar trebui sa promoveze mitul lui Dracula. Asta vindem si noi: vise si viziuni"
In opinia lui Rifai, fiecare tara ar trebui sa promoveze specificul sau, iar Romania are Transilvania cu mitul lui Dracula.
"Aveti peisaje minunate, dar si ceilalti la fel spun, asa ca trebuie sa ne diferentiem. Doar Romania are Transilvania si numai Romania poate pretinde aceasta proprietate. Cei din tarile nordice aduc turistii sa dea mana cu Mos Craciun. Ar trebui sa spuneti si voi: "Veniti si intalniti-va cu Dracula, veniti si dati mana cu Vlad Tepes, veniti sa ii ascultati miturile!". Asta e ceea ce vindem noi. Vindem vise si viziuni, pentru ca, la sfarsitul zilei suntem cu totii copii", a continuat reprezentantul OMT.
Totusi, el a amintit ca la fel de importanta este si finantarea adecvata a turismului.
"Ca si in orice alt business din lume, trebuie sa investesti ca sa produci bani mai tarziu. Regula de aur in turism este ca trebuie sa masuram promovarea realizata anterior, prin urmare, cu cat cresc veniturile, cu atat trebuie sa creasca si suma investita in promovarea turismului. Regula de aur este sa investim in promovare minimum 1% si maximum 2,5% din venituri. Iar Ministerul Finantelor ar trebui sa realizeze ca, atata timp cat se investeste in turism, acesti bani se intorc la stat sub forma de taxe, de TVA, de stimulente, de taxe pe teren", a adaugat Rifai
Peste 2 mld. de turisti au cheltuit 3,5 mld. dolari/zi, anul trecut
Potrivit acestuia, anul trecut, au existat peste 2 miliarde de calatori in intreaga lume. Turismul a contribuit cu 10% la PIB-ul global, generand 1,4 trilioane de dolari. Turistii cheltuiesc 3,5 miliarde de dolari in lume pe zi.
"In mintile multor oameni, turismul nu este luat in serios, desi este a treia cea mai importanta industrie din lume. Acum 66 de ani existau doar 22 de milioane de calatori transfrontalieri. Astazi, unul din 11 joburi este creat in turism, iar fiecare job in turism creeaza alte 1,4 locuri de munca colaterale", a mai sustinut Rifai.
El a mai spus ca turismul este unul dintre cele mai eficiente instrumente diplomatice, fiind vorba in principal de socializare.
"Calatoriile au ajuns un motor atat de puternic de transformare la nivel social si politic. Turismul este unul dintre cele mai eficiente instrumente diplomatice, pentru ca este vorba oameni care se intalnesc cu oameni, mananca si danseaza impreuna. Noi in turism credem ca afacerea noastra este sa ajutam lumea sa devina mai buna", a adaugat oficialul OMT.
Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT), in parteneriat cu Organizatia Mondiala a Turismului (OMT), organizeaza joi Conferinta Internationala "Managementul integrat al calitatii pentru destinatiile turistice: cheia pentru competitivitate".
Acest eveniment, de o importanta majora pentru turismul national si international, isi propune, prin tematica abordata, sa promoveze si sa dezvolte la nivel international noul trend in domeniul turistic, legat de organizatiile de management al destinatiilor, care presupune o viziune integrata a tuturor elementelor care definesc si contureaza o destinatie turistica. La toate aceste discutii participa peste 100 de oficiali ai industriei turistice internationale.