Oraşul din Europa în care există de cinci ori mai multe biciclete decât autoturisme şi are 375 km de piste. Până în 2025, vrea să elimine total emisiile de carbon
Biciclete
Mulţi rezidenţi ai capitalei Danemarcei preferă bicicleta în locul automobilului, când vine vorba despre deplasările zilnice, însă o cultură prietenoasă faţă de biciclişti nu poate fi creată peste noapte, iar în cazul oraşului Copenhaga tranziţia a avut nevoie de câteva decenii, transmite CNBC, preluat de Agerpres.
"Dacă vrei să creezi un oraş prietenos cu bicicliştii, trebuie să fii sigur că este sigur să utilizezi bicicleta. În Copenhaga, copiii învaţă să pedaleze odată cu începerea şcolii, apoi merg cu bicicleta împreună cu părinţii şi, pe măsură ce cresc, continuă să folosească bicicleta", a declarat primarul din Copenhaga, Frank Jensen.
Potrivit acestuia, 62% dintre rezidenţii capitalei Danemarcei utilizează bicicleta pentru transportul zilnic. Autorităţile au făcut eforturi pentru a construi piste care pot fi utilizate în siguranţă de biciclişti.
"În prezent, 41% din totalul călătoriilor spre muncă sau studii sunt făcute cu bicicleta în Copenhaga", a declarat Marie Kastrup, care supervizează programul destinat promovării utilizării bicicletelor în Copenhaga, precizând că locuitorii acestui oraş au de cinci ori mai multe biciclete decât autoturisme şi aproximativ 375 de kilometri de piste pentru biciclete.
Obiectivul autorităţilor din Copenhaga este ca în anul 2025 oraşul să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, astfel că nu este o surpriză faptul că bicicletele joacă un rol important în acest plan.
Însă, beneficiile utilizării bicicletelor în locul autoturismelor nu se limitează doar asupra mediului, subliniază Kastrup.
"Comparativ cu alte oraşe similare din Europa şi lumea Occidentală, Copenhaga are un nivel relativ redus de congestie a traficului. Am calculat că dacă 15-20% dintre cei care utilizează în prezent bicicleta ar trece la autoturisme, pe mai multe străzi traficul s-ar bloca complet", a spus Marie Kastrup.
Mai multe despre:
#biciclete#Copenhaga
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS