Una dintre primele modificari se refera la promovarea, sub umbrela brandului de turism al Romaniei, a campaniilor de oferte speciale propuse de operatorii din turism, arata institutia, intr-un comunicat.

Decizia a fost agreata in Consiliul Consultativ din Turism, iar prima campanie care ar putea beneficia de noul mod de promovare a brandului este "Vacanta in tara mea".

Alte programe propuse a fi promovate in cadrul acestui pachet sunt "O saptamana de refacere", "Decada Balneara", "Hai la bai - wellness medical", "Litoralul pentru toti" sau "O saptamana la munte", potrivit sursei citate.

"Este o schimbare de abordare necesara, daca vrem sa eficientizam cheltuirea acestor bani pentru promovarea turistica a Romaniei. Filosofia promovarii brandului trebuie indreptata catre sprijinirea operatorilor de servicii turistice care activeaza pe piata de profil. Practic, prin acesta abordare mizam pe impactul direct in industria turismului, nu pe cel indirect, ca pana acum, manifestat prin sustinerea unor evenimente", a declarat, in comunicat, Eduard Hellvig, ministrul Turismului.

Schimbarea de abordare in domeniul turismului vizeaza si adoptarea unor modificari in legislatia care reglementeaza promovarea brandului.

"Este vorba, de exemplu, de promovarea brandului prin intermediul taberelor scolare, al sportivilor olimpici, prin intermediul elevilor si studentilor participanti la olimpiadele scolare nationale si internationale. De asemenea, se are in vedere promovarea brandului direct prin touroperatori si operatori hotelieri. Acestia ar putea beneficia de bugete de la minister, din fondurile europene alocate Romaniei pentru promovarea brandului, in functie de numarul de turisti straini atrasi", se spune in comunicat.

Propunerile au fost formulate de asociatiile reprezentative ale industriei de profil, mai arata institutia.