Industria ospitalității din România ajunge la 3 mld. euro. Angajatorii din domeniu au nevoie de 50.000 de oameni
Vacanta la munte, turism
Valoarea industriei ospitalităţii din România se ridică la 3 miliarde de euro, însă deficitul de personal din domeniu depăşeşte cifra de 50.000 de persoane.
"Avem ani foarte buni şi ne-am strâns aici, nucleul industriei de restaurante, freelanceri, vloggeri, bloggeri, furnizori de materii prime, de servicii, lucruri care ne pot ajuta pe noi, operatorii. Cu toţii avem un singur obiectiv - cum să ne creştem afacerea şi mai ales cum să ne-o creştem pe termen lung. Chiar dacă Bucureştiul, astăzi, deţine primul loc în numărul de restaurante, există oraşe din România foarte importante care cresc şi mă aştept să fie mai prezente. Nu vreau să amintesc aici doar de Cluj sau Timişoara, ci şi de alte oraşe care vin din urmă. Datele din 2017 arată o cifră de afaceri de peste 13 miliarde de lei a industriei ospitalităţii, cu 15% mai mare decât în 2016. Se pare că cei 15% devin un lucru normal... Valoarea pieţei naţionale de ospitalitate este de 3 miliarde de euro. Tot la nivelul anului 2017 existau la nivel naţional 36.000 de restaurante, baruri, cafenele, din care 6.000 în Bucureşti. 300.000 de oameni erau angajaţi în industrie şi aici includem şi serviciile conexe, iar valoarea medie a bonului este de 50 de lei. Ca previziuni, avem peste 50.000 de oameni deficit de personal în industria ospitalităţii. Sunt voci care spun că numărul acestora ar fi şi mai mare. Avem clienţi în faţa restaurantelor, dar nu are cine să-i servească", spune Dragoş Petrescu, preşedintele Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA), citat de Agerpres.
Potrivit şefului HORA, România are nevoie de o industrie a ospitalităţii curată şi reglementată, în condiţiile în care oamenii experimentează, din ce în ce mai mult, "ieşitul la restaurant".
"HORA coagulează industria şi operatorii pentru a putea să creştem pe termen lung. HORA se bazează pe patru principii. Primul este că trebuie să fim profitabili ca să existăm, al doilea este că trebuie să punem accent şi în valoare tradiţia românească şi cultura gastronomică românească, să avem capacitatea de inovaţie, să reinventăm într-o piaţă care este din ce în ce mai pretenţioasă, să avem capacitatea de a ne transforma şi a ne adapta condiţiilor din ce în ce mai dificile, dar bune. Oamenii au, astăzi, bani, au dorinţă şi educaţia de a experimenta ieşitul la restaurant şi mă refer aici şi la noile canale care se dezvoltă - street food, delivery etc. Coordonatele sociale, capacitatea de face atât de interesante şi necesare restaurantele noastre şi modul de exprimare în restaurante. De asemenea, să respectăm legea, avem nevoie de o industrie curată şi reglementată, pentru că, prin ceea ce facem astăzi, reuşim să păstrăm şi mâine. Numărul de clienţi dispuşi să cheltuiască bani a crescut în România. Acest TVA de 5% ne face din plătitori de TVA, debitori de TVA şi este un avantaj colosal pe care trebuie să-l păstrăm. Nu a fost uşor să-l obţinem", a spus preşedintele HORA.
Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA România) organizează, miercuri, cea de-a treia ediţie a Conferinţei Naţionale a Industriei Ospitalităţii.
Evenimentul reuneşte lideri autohtoni din piaţa HoReCa, personalităţi din plan extern, autorităţi locale şi specialişti din industrii conexe.
HORA este membru în Colegiul de Conducere al Consiliului Consultativ al Turismului din cadrul Ministerul Turismului, iar cei 200 de membri care fac parte din entitate însumează o cifră de afaceri de 500 de milioane de euro.
Pe acelasi subiect: