Cum sa-ti permiti vacante in locuri exotice cu bani putini
Dupa ce Brad Wilson (30 ani) s-a reintors in Hawaii, locul in care isi petrecuse luna de miere cu ani in urma, si-a dat seama ca, de fapt, nu a fost deloc multumit de serviciile de turism oferite. S-a blocat in scaunul aeronavei cu care a calatorit, s-a cazat in camere de hotel pentru care a platit preturi piperate si o multime de taxe suplimentare, incepand cu controlul bagajelor si terminand cu accesul la internet. Cand s-a intors din calatorie, americanul s-a hotarat sa isi schimbe filozofia privind calatoriile, scrie Business Insider.
Zis si facut. De data asta, Brad chiar a reusit sa se autodepaseasca. A gasit pe un site de reduceri diverse promotii hoteliere si alte beneficii care sa-l ajute sa mearga intr-o vacanta cu mult mai putini bani decat daca ar fi apelat la o agentie de turism.
"Exista mult mai multe oportunitati pe care oamenii nu le pot vedea", sustine Wilson.
Iata cum a procedat Brad pentru a pleca intr-o vacanta in Australia, la care a visat dintotdeauna, pe bani putini, desi costul calatoriei ajungea la aproape 40.000 de dolari.
A cautat oferta cea mai avantajoasa
Brad a gasit o oferta cu care a primit cate o noapte gratuita la fiecare doua nopti de cazare. A profit de politica ieftina a luxosului Park Hyatt din Sydney si cumulat cu alte promotii a platit 1.700 de dolari pentru 40 de nopti, pentru care a primit 20 de nopti gratuite. O camera la Park Hyatt costa aproximativ 1.500 de dolari pe noapte. A fost astfel considerat client loial si a primit o multime de beneficii, printre care micul dejun inclus si accesul la internet.
A comparat ofertele gasite
Intre timp, Wilson a castigat calatorii gratuite cu United Airlines pentru sejururile pe care le-a petrecut in Sydney. Si-a putut cumpara astfel un bilet la prima clasa din Chicago si pana in San Francisco, iar mai apoi un zbor business-class de la San Francisco la Auckland, iar in final la Sydney. A calatorit impreuna cu sotia sa intr-un avion privat, bucurandu-se de servicii de cinci stele.
A fost organizat
Brad ii sfatuieste pe toti cei care planuiesc sa plece intr-o vacanta sa cerceteze piata inainte de a lua o hotarare. Sa caute pe retelele de socializare si site-urile de reduceri diverse oferte. Strategia lui Wilson "este de a cauta o multime de informatii”. Chiar si in vremuri de recesiune, se mai gasesc diverse oferte atractive, si asta pentru ca hotelurile si companiile aeriene trebuie sa-si castige clientii.
Nu a cazut in capcana cardurilor de credit
"Trebuie sa gasesti o cale de a folosi un card de credit, astfel incat sa-ti permiti apoi cheltuielile facute”, spune Wilson. Americanul vorbeste despre achitarea datoriei in intregime, lunar, fara exceptii. Iar o eventuala cercetare si comparatie in ceea ce priveste cardurile de credit este necesara pentru a gasi oferta cea mai avantajoasa pentru fiecare client in parte.
A considerat calatoria in Australia ca o recompensa pentru munca prestata de-a lungul unui an
Munca din cursul unui an trebuie sa se amortizeze cumva, crede Wilson. Asa au gandit el si sotia sa, atunci cand s-au hotarat sa plece in calatoria vietii lor in Down Under. Au stat la Hyatt Park Sydney si la Hyatt din Auckland cu mic dejun gratuit si internet wireless (platind doar 1.700 dolari pentru 60 de nopti) si si-a achizitionat bilete de avion gratuite avion, evaluate la aproximativ 12.000 dolari.
"N-am mai avut o excursie mai frumoasa in viata mea", a declarat acesta pentru Business Insider. Acum ii indeamna si pe altii sa procedeze in acelasi mod atunci cand doresc sa evadeze intr-o calatorie de neuitat: „Iti va schimba cu adevarat viata ta", incheie el.
Nebunia site-urilor de reduceri. Cum functioneaza
Groupon a fost primul site de reduceri din lume. Infiintata de Andrew Mason, un tanar de 29 de ani, compania al carei nume vine de la „group" si „cupon" a devenit in cateva luni afacerea online cu cea mai rapida dezvoltare din toate timpurile. Prima reducere a fost lansata in 2008 si a constat intr-o promotie la pizza. De atunci, Groupon a cunoscut vanzari enorme, profituri usor de obtinut si conexiune puternica intre comercianti si consumatorii online, potrivit Forbes.
Afacerea americana s-a extins in peste 22 de tari si si-a castigat consumatorii atat prin produsele si serviciile oferite la preturi extrem de reduse, cat si prin spatiile publicitare cumparate prin Google si Facebook. Astazi, compania a ajuns la peste 13 milioane de utilizatori.
In 2010, Groupon a inregistrat venituri de peste 550 de milioane de dolari, iar nicio alta companie online, precum Amazon.com, Google, AOL sau Yahoo nu a cunoscut o crestere atat de rapida, sustin analistii Forbes.
La ora actuala, in lume exista peste 500 de site-uri asemanatoare, dintre care 200 in SUA si 100 in China si tot mai multe dintre acestea ofera diverse promotii pentru vacante. Iata un astfel de exemplu.
Citeste si:
Pe acelasi subiect: