Iata cateva dintre lucrurile stiute doar de cei care lucreaza in domeniu:

Toaletele - toate toaletele din avioane pot fi deblocate si deschise din exterior. Fiecare pilot si insotitor de zbor stie cum sa o faca, in cazul in care este nevoie.

Luminile de cabina - la fiecare decolare si aterizare pe timpul noptii, luminile din interior sunt stinse, pentru a permite ochiului sa se obisnuiasca cu intunericul. Astfel, in eventualitatea unei evacuari, de urgenta, calatorii se pot orienta mai bine.

Paturi, perne si reviste - revistele sunt probabil printre cele mai murdare lucruri de la bordul unei aeronave. De asemenea, e bine sa nu folositi paturile sau pernele, daca nu sunt ambalate in saci de plastic individuali, in afara cazului in care nu vreti sa faceti schimb de microbi cu alti cativa zeci de pasageri de dinaintea dumneavoastra.

Deschiderea usilor in timpul zborului - cei mai multi s-au gandit macar o data la eventualitatea ca cineva sa incerce sa deschida usa avionului in timpul zborului. Dar nu este cazul, pentru ca un om nu are forta necesara pentru a deschide usa in timpul zborului, din cauza presiunii aerului, pe de o parte, dar si pentru ca, mai nou, usile sunt proiectate special pentru a impiedica acest lucru.

Vizitele in cockpit - vizitele in cockpit sunt permise. “Este ok... cand avionul este la sol, este cea mai frumoasa parte a job-ului meu, mai ales cand pasagerii sunt sincer interesati si au o gramada de intrebari. Poti cere voie in timpul imbarcarii sa tragi putin cu ochiul, in functie de cat de ocupati suntem, insa este mai bine sa o faci dupa aterizare, cand toata lumea coboara”, ne sfatuieste un pilot, pe Reddit.

De ce nu ni se spune cand sunt situatii de urgenta la bord - “Daca nu reusim sa rezolvam situatia si sa aterizam, cu siguranta ca nu va vom spune nimic. Ultimul lucru pe care il vrem inainte sa murim este sa avem parte de o revolta”, recunoaste un insotitor de zbor.