Povestea de Bollywood a unui avion abandonat la Bacau. Presedintele si premierul ar putea zbura cu aeronava unui ministru indian arestat pentru hartuire sexuala
Avionul ieftin care i-ar putea transporta pe demnitari in deplasarile externe a apartinut fostului ministru indian Gopal Goyal Kanda, arestat in vara lui 2012 dupa ce o stewardesa care lucra la compania lui s-a sinucis. Geetica Sharma, care avea atunci 24 de ani, a scris in biletul de adio ca a recurs la gest pentru ca era hartuita sexual de politician. Ancheta a demonstrat ca fata era obligata prin contractul de angajare sa fie la dispozitia patronului ei in fiecare seara. Drama nu s-a oprit aici, pentru ca sase luni mai tarziu si mama stewardesei si-a luat viata, de dorul fiicei.
Luna trecuta Gopal Goyal Kanda a fost eliberat pe cautiune.
Intre timp, compania aeriana care a adus avionul in Bacau a intrat in insolventa, iar aeronava a ajuns in proprietatea ANAF. Scos initial la licitatie pentru aproape 3 milioane de euro, avionul produs in 1996 se vinde astazi cu doar 700.000 euro. O oportunitate pentru Guvern, sustin liberalii.
Luna trecuta, Guvernul lua in considerare cumpararea unei aeronave Airbus A318 aflata in tara, pentru care TAROM cerea 10 milioane euro. Ca bonus, cei de la TAROM ar oferi in pretul de achizitie si kitul de transformare a navei intr-una prezidentiala, adica reconfigurarea cabinei pasagerilor si instalarea dispozitivelor de comunicatii speciale.
Comparand performantele tehnice ale celor doua, Airbusul e mai rapid si ar putea zbura fara oprire de la Bucuresti pana la New Delhi. Aeronava britanica insa este mai mica si pe aceeasi ruta ar trebui sa opreasca undeva in Iran sa realimenteze. Indiferent de tipul de aeronava pe care il vor alege, oficialii nostri ar trebui sa faca minim o escala daca vor sa treaca oceanul.
Cei mai importanti oameni din stat au calatorit anul trecut peste 60.000 de kilometri cu avioane inchiriate. Pana in 2010 presedintele Romaniei a zburat cu un Boeing 707, cumparat de Nicolae Ceausescu. Acesta a fost scos din uz din cauza vechimii si a zgomotului, motiv pentru care nu toate aeroporturile din strainatate ii permiteau aterizarea.