VIDEO: Confuzie pe aeroporturile redeschise! Mii de pasageri asteapta reluarea curselor
Cei care s-au gandit la ziua de luni ca la o zi a trezirii din cosmar si-au dat seama ca visul urat din aeroporturi va mai dura. Zece dintre cele 16 ale noastre au fost redeschise, dar pe de alta parte, peste 200 de zboruri au fost anulate, doar in Bucuresti. Miile de pasageri, care au luat cu asalt casele de informatii, au reusit in cel mai fericit caz sa afle data reprogramarii cursei. In timp ce pierderile cresc cu milioane de euro pe zi, o companie low-cost a trimis in norul de cenusa o aeronava, pentru un zbor de proba.
Mii de oameni au venit inca din zori in aerogari, cu speranta ca vor prinde un loc in primele avioane care decoleaza.
Cei mai multi au primit numai vesti proaste. Chiar daca zborurile se reiau, multi vor fi nevoiti sa astepte chiar si o saptamana pentru un loc disponibil. Calatorii afectati de anularea curselor aeriene isi pot lua banii inapoi.
Inca de dimineata sute de oameni au venit la Aeroportul Baneasa. Toti vor sa prinda un loc intr-un zbor catre casa, locul de munca sau vacanta deja platita.
Cei mai norocosi au fost reprogramati pentru maine, dar s-a ajuns si la o saptamana de asteptare. La fel a fost si pe aeroporturile din Cluj sau Timisoara.
Cat timp tine aceasta situatie de forta majora, companiile nu ofera decat alte bilete la schimb sau returneaza contravaloarea.
La fel cum s-a intamplat in alte tari - cu KLM, Lufthansa, British Airways ori Air France - si compania Blue Air a cerut aprobarea sa zboare de proba prin norul de cenusa pe propriul risc. “Nu observam nimic periculos, totul este OK”, spune Dan Stefanescu, pilot sef. Aeronava a traversat toata tara pana in nord si a coborat spre Bucuresti prin Transilvania.
In aeroporturi, ori e pustiu pentru, pentru ca pasagerii au fost trimisi acasa, ori e plin cu oameni care inca mai spera sa plece. In orice caz, chiar daca oficial aeroporturile s-au deschis, mai mult de trei sferturi dintre curse au fost din nou amanate.
Aeroporturile Otopeni, Baneasa, dar si cele din Sudul si Vestul Romaniai s-au redeschis. Ramane ca pana maine sa se deschida si restul de sase din Moldova si Dobrogea.
In orice caz chiar daca ar fi deschise, asta nu inseamna ca pasagerii pot circula oriunde in lume. Franta, Germania, Marea Britanie sau tarile Beneluxului au anuntat ca spatiile lor aeriene raman inchise cel putin pana la miezul noptii.
Singurii mai norocosi sunt cei care au mai prins in loc in autocarele sau in trenurile care fac legatura cu Europa. Autogarile spun ca rezervarile s-au dublat zilele acestea si automat si numarul curselor internationale.
La Sibiu in autogari era imbulzeala mare la prima ora. Dupa ce au dormit si au mancat cate doua-trei zile prin aeroporturi oamenii s-au gandit ca mai bine ajung mai tarziu decat niciodata.
La Oradea, unii dintre pasageri au ramas cu portofelele si cardurile goale, pentru ca nu si-au recuperat banii pe biletul de avion.
Nebunie si in Gara de Nord din Capitala, unde bataia cea mare s-a purtat pentru un bilet la trenul de Viena. CFR Calatori va introduce maine o cursa suplimentara Bucuresti-Istanbul, iar celelalte curse internationale vor circula cu numar maxim de vagoane - 16.
Un nor de cenusa provocat de eruptia unui vulcan in Islanda perturba traficul aerian in Europa, determinand inchiderea spatiilor aeriene din mai multe state. Traficul aerian pe intreg teritoriul Romaniei este inchis de sambata, de la ora 18.00.
Ministrii Transporturilor din Uniunea Europeana au avut astazi o videoconferinta pentru a decide redeschidera a cat mai multe culoare aeriene. Mai ales ca, puse in situatia sa piarda milioane de euro pe zi, companiile de zbor au cerut politicienilor sa nu exagereze pericolul. Revenirea la normal va fi insa anevoioasa. Daca multe tari au inceput deja timid sa redeschida aeroproturi, Germania, Marea Britanie, Italia ori Belgia mentin restrictiile cel putin pana diseara. Mai rau, norul de cenusa ar putea ajunge astazi si in Canada.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS