Cele mai multe curse au fost anulate de pe Aeroporturile Henri Coanda si Baneasa din Bucuresti, restul fiind curse din Cluj-Napoca, Sibiu si Timisoara.

"Avem o celula de criza la nivelul ministerului si monitorizam foarte atent conditiile meteo. Din cauza intetirii vantului am decis sa inchidem spatiul aerian pe doua sectoare din nord-vestul Romaniei, incepand de sambata ora 03:00. Nu stim in acest moment pana cand va fi inchis spatiul, depinde de cum va evolua situatia", a declarat secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Marin Anton.
 
Pe de alta parte, premierul Emil Boc a convocat comitetul pentru situatii de urgenta, in vederea analizarii problemelor determinate de norii de cenusa vulcanica veniti dinspre Islanda.

Directorul Aeroportului Henri Coanda, Valentin Iordache, a declarat, pentru Mediafax, ca principalele companii aeriene care au fost nevoite sa-si anuleze zborurile sunt: Tarom, Lufthansa, KLM, Air France, British Air, Finn Air si compania poloneza Lot.

De pe Aeroportul Baneasa si-au anulat zborurile companiile Wizz Air si Blue Air.

Curse ale companiei Wizz Air au fost anulate si de pe Aeroportul din Cluj-Napoca.

Vezi situatia zborurilor de pe Aeroportul Henri Coanda si Aeroportul Baneasa din Bucuresti.

Alte zboruri au fost anulate de pe aeroporturile din Cluj-Napoca, Timisoara si Sibiu.

Lista completa a zborurilor anulate din si spre Romania o poti gasi AICI.

In Europa, peste 50% din traficul aerian a fost anulat in cursul zilei de astazi. Tari precum Olanda, Cehia, Finlanda, Norvegia, Marea Britanie, Austria, Danemarca, Suedia, Polonia sau tarile baltice au luat decizia de a-si inchide total sau partial spatiul aerian.

Agentia de meteorologie rusa a anuntat ca norul de cenusa vulcanica provenit din Islanda s-a apropiat in aceasta dimineata de Moscova, dar spatiul aerian al Rusiei ramane pentru moment deschis.

Specialistii spun ca norii de cenusa vulcanica reprezinta un real pericol pentru aviatie, reducand vizibilitatea, afectand sistemele aeriene de control si provocand, in ultima instanta, defectarea motoarelor aparatelor de zbor, potrivit www.stirileprotv.ro.

Zborul printr-un nor de cenusa trebuie evitat cu orice pret, pentru ca se pot produce pagube costisitoare la suprafetele avionului, la eleroane sau la sistemul de ventilatie, hidraulic sau electronic. De asemenea, se poate ajunge la blocarea partiala sau completa a pompei de alimentare cu combustibil sau la deteriorarea grava a performantei motoarelor.

Coloane imense de cenusa continuau sa se ridice, ieri, din vulcanul Eyjafjallajokull, din sudul Islandei, a carui eruptie ar putea sa se dureze mai multe saptamani sau chiar luni, potrivit unui specialist islandez.