"Bugetul prevazut pentru manifestarile expozitionale interne si internationale este de aproximativ 2 milioane de euro, care va scadea semnificativ dupa finalizarea procedurilor legate de achizitionarea serviciilor de creatie, proiectare, amenajare si functionare a standului Romania. Standul Romania presupune adaptarea caracteristicilor fiecarui tip de stand cu care institutia va participa la targurile de turism", au spus reprezentantii Ministerului Turismului.

Acestia au afirmat ca Romania doreste sa se transforme intr-o destinatie turistica semnificativa la nivel global si, in acest context, pentru o mai buna valorificare a potentialului turistic, MDRT va fi prezent pe parcursul anului 2012 la cat mai multe manifestari expozitionale, spre deosebire de anii precedenti.

"Cu acest prilej vor fi derulate campanii de informare si promovare care vor sustine brandul si vor transmite mesaje de promovare catre grupurile tinta. Participarea la un numar mai mare de manifestari, precum si necesitatea derularii unor actiuni suplimentare de promovare si consolidare a brandului turistic, a impus alocarea unui buget mai mare in comparatie cu 2011", au adaugat reprezentantii institutiei.

In acest an, institutia va fi prezenta, printre altele, la targuri in Austria, Germania, Olanda, Spania, Franta, Danemarca, SUA, Canada, Marea Britanie, Belgia, Italia, Estonia, Israel, Ungaria, Norvegia, Rusia, Ucraina, Emiratele Arabe Unite (Dubai), Polonia, Grecia si Elvetia.

Fondurile alocate pentru manifestarile din 2011, dar si cele pentru acest an, provin in mare parte din fonduri europene.

La ce targuri ne-am promovat brandul de tara, anul trecut

Printre targurile la care a participat MDRT in 2011 se numara cele de la Boston, New York, Stuttgart, Munchen, Berlin, Frankfurt si Varsovia, la care se adauga o serie de expozitii in tara. Bugetul alocat pentru 2011 pentru aceste activitati a fost de aproximativ 900.000 de euro.