Volkswagen renunta la fuziunea cu Porsche. Ce planuri are producatorul german de autoturisme
Fuziunea planificata intre Volkswagen si Porsche "nu este posibila" din cauza multimii de probleme legislative, iar grupul intentioneaza sa-si exercite in schimb optiunea de a cumpara divizia care produce masinile sport Porsche, a declarat directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn.
Winterkorn conduce atat de Volkswagen, cat si Porsche.
Initial, Porsche a dorit sa preia grupul Volkswagen, mult mai mare. Incercarea a esuat, insa, dupa ce accesul la credite a fost blocat din cauza crizei financiare. Conducerea Porsche si-a dat demisia, iar compania a fost nevoit sa accepte o fuziune sub conducerea Volkswagen. Cei doi producatori auto au convenit in septembrie sa intarzie planul de fuziune din cauza contestatiilor in justitie si sa caute solutii alternative.
La inceput, Volkswagen si Porsche vroiau sa obtina aprobarea actionarilor pana la sfarsitul anului 2012.
In prezent sunt analizate optiunile de a fuziona cele doua companii fara holdingul care controleaza Porsche, a spus Winterkorn, prezent la Salonul Auto de la Detroit, citat de Wall Street Journal.
Un grup de fonduri internationale de investitii a declansat un proces impotriva Porsche in Germania la sfarsitul anului trecut, pentru a recupera pierderi de circa 2 miliarde de euro legate de tentativa de a prelua Volkswagen. Alte procese similare au fost intentate tot in Germania sau in alte tari.
Volkswagen are optiunea de a achizitiona 50,1% din actiunile diviziei auto Porsche AG, pe care nu le detine inca, iar daca ar cumpara acest pachet de actiuni firma holding prin care este controlata compania Porsche ar ramane o entitate separata.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS