Ai voce de sef sau de subaltern? 5 greseli frecvente in vorbire, care spun totul despre tine
Felul in care vocea unei persoane te afecteaza este atat de subtil, incat uneori nu iti dai seama ca aceasta este motivul pentru care persoana care o poseda te acapareaza sau te enerveaza. Expertii sustin insa ca exista o legatura inclusiv cu stilul de conducere, scrie Australia News.
Cei care vorbesc cu o voce calma si joasa au mai multe sanse sa devina directori, fata de cei care au o voce ascutita, conform unui studiu recent.
Expertul vocal, Juliet Jordan, spune ca aceasta iti afecteaza evolutia in cariera pentru ca cei care sunt mai buni comunicatori au si o incredere mai mare de sine, lucru care este un avantaj evident la locul de munca.
“Daca o persoana se simte sigura pe sine, va comunica mai usor. Si comunicatorii buni sunt cel mai adesea promovati, fiind un atu pe care este bine sa il ai daca vrei sa avansezi pe scara carierei”, spune Jordan, trainer la firma de consultanta The Voice Business. Dar o voce neplacuta ii va face pe oameni sa isi piarda interesul si sa nu mai fie atenti la ce spune comunicatorul, sau chiar sa devina nervosi.
O alta cercetare arata ca sunetul vocii unei persoane este de doua ori mai importanta decat continutul discursiv, adica ceea ce spune. Cercetarea, condusa de o companie de analiza in comunicare din SUA, a analizat discursurile a 120 de directori.
Potrivit lui Jordan, este vorba pur si simplu de transmiterea unor vibratii pozitive, asa ca un ton slab sau sacadat este perceput ca o stare negativa, pasiva sau de incordare. In schimb, vocile placute au o tonalitate medie, sunt calme, dar au si tonuri care variaza si sunt legate de emotiile transmise in discurs.
“Cand vorbesti, transmiti vibratii ale sunetului, ca valuri de energie care vin dinspre tine. Oamenii prefera vocile joase, pentru ca sunt mai confortabil de ascultat. Dau dovada ca esti serios si stapan pe ceea ce spui. In schimb, daca esti directoare, ai probabil tendinta naturala de a vorbi mai pitigaiat decat barbatii, lucru care uneori poate deveni enervant la birou”, spune expertul.
Potrivit lui Jordan, oamenii sunt adesea evaluati in prima faza dupa vocile lor si nu ajung sa se promoveze suficient de bine prin ceea ce spun de fapt, cat sa compenseze acest neajuns. Uneori au o voce monotona, nu pot vorbi la obiect, sau se grabesc, toate greseli care pot afecta eficienta discursiva.
Iata cateva greseli frecvente in vorbire:
1. Vorbesti prea repede – oamenii nu apuca sa inteleaga ce spui si o sa pari ca ramai fara aer.
2. Vorbesti prea incet sau monoton– oamenii se plictisesc.
3. Mormai – nu se intelege ce spui, lumea isi va pierde interesul.
4. Ai un accent puternic – distrage atentia de la mesaj.
5. Voce inecata – apare din cauza emotiilor, cand gatul se contracta involuntar.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS