Trei din zece angajaţi români lucrează de acasă, din cauza crizei COVID-19. Ce impact are munca de la distanță asupra activității zilnice
Munca de acasa
Aproape 29% din totalul angajaţilor participanţi la un sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs spun că lucrează în acest moment de acasă şi tot atâţia sunt de părere că actuala criză generată de coronavirus va mai dura încă aproximativ două luni.
"Aproape 29% din totalul angajaţilor participanţi la un sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs spun că lucrează în acest moment de acasă. Cum tot atâţia sunt de părere că actuala criză generată de coronavirus va mai dura încă aproximativ două luni, principala provocare privind îndeplinirea sarcinilor de serviciu ţine de lipsa unei comunicări eficiente cu colegii (15,7%)", arată BestJobs.
Pentru mai bine de jumătate dintre angajaţii care au răspuns sondajului BestJobs este uşor să se adapteze la munca remote, pentru că au experienţă cu instrumentele digitale, şi doar 5,1% dintre cei chestionaţi găsesc dificilă adaptarea.
Dintre cei care lucrează de acasă, 35% au constatat că sunt mai productivi în această perioadă de muncă obligatorie la domiciliu comparativ cu productivitatea pe care o au la birou, pentru că nu mai pierd timp cu deplasarea zi de zi la birou.
Alţi 17,5% spun că sunt mai concentraţi întrucât acasă nu mai sunt întrerupţi de colegi, iar 10% se simt mai puţin stresaţi ca urmare a lipsei presiunii directe a şefului. Numai 13% dintre cei care lucrează de acasă spun însă că sunt mai puţin eficienţi, în condiţiile în care trebuie să se ocupe şi de treburi casnice sau să aibă grijă de copii.
"Principalele trei provocări privind îndeplinirea sarcinilor de serviciu, pe care le întâmpină angajaţii care lucrează remote, sunt lipsa unei comunicări eficiente cu restul echipei (15,7%), lipsa clarităţii în ceea ce priveşte sarcinile zilnice (11,82%) şi comunicarea deficitară cu clienţii (9,17%). În ceea ce priveşte instrumentele de comunicare pe care le folosesc în prezent, cei mai mulţi dintre angajaţi ţin acum legătura cu managerul direct, cu restul echipei sau cu clienţii prin conversaţii telefonice (13,6%), prin mesagerie instant (Whatsapp, Messenger, Slack etc. - 10,93%), dar şi prin e-mail (9,7%) şi apeluri video (Skype, Zoom etc. - 6,53%)", se arată în sondaj.
Întrebaţi cât de mult cred că se va prelungi această perioadă de izolare obligatorie şi, implicit, de muncă remote, cei mai mulţi dintre angajaţii chestionaţi (29,3%) sunt de părere că între o lună şi două luni, iar 20,8% au indicat între două şi trei luni.
De asemenea, 15,52% dintre ei consideră că starea actuală s-ar putea prelungi chiar mai mult de trei luni, în vreme ce 22,57% dintre cei chestionaţi au spus că nu pot estima cât timp va dura starea de urgenţă.
Coronavirusul şi impactul asupra stării mentale a angajaţilor
Aproape 70% dintre angajaţii români nu sunt deloc stresaţi sau doar puţin stresaţi că ar putea contracta coronavirusul în perioada imediat următoare, principalul motiv de stres fiind mai degrabă incertitudinea şi faptul că nu ştiu cât va dura această perioadă de izolare la domiciliu impusă de autorităţi (49,21%), relevă sondajul.
Când vine vorba de starea emoţională a angajaţilor nevoiţi să lucreze de acasă o perioadă mai lungă de timp, cei mai mulţi dintre intervievaţi spun că izolarea le induce o stare de singurătate şi de anxietate (20,1%), dar şi de stres (19,05%) şi chiar de depresie (7,41%).
După izbucnirea crizei coronavirusului, printre măsurile de prevenire aplicate cel mai des de angajaţii români se numără spălarea şi dezinfectarea mâinilor, amintită de 56,61% dintre respondenţi, păstrarea unei distanţe minime de cel puţin un metru faţă de ceilalţi colegi (42,86%), dezinfectarea permanentă a biroului/spaţiului de lucru (42,5%), purtarea măştilor de protecţie (28,22%) şi evitarea contactului direct cu ceilalţi colegi/lucrul izolat (25,22%).
Televiziunea rămâne cea mai importantă sursă de informare pentru angajaţii români în această perioadă, fiind menţionat de peste 76% dintre respondenţii la sondajul BestJobs. Este urmat de canalele oficiale folosite de autorităţi (47,27%) şi publicaţiile online (54,67%). Radio-ul ocupă locul patru (14,46%) între sursele de informare, urmat de opiniile medicilor (13,76%) şi ale familiei (7,94%) şi prietenilor (6,17%). Cele mai mici procente se înregistrează în cazul bisericii (0,35%), mai relevă datele BestJobs.
Sondajul a fost efectuat în perioada 16-30 martie 2020, pe un eşantion de 1.022 de utilizatori de internet din România.
BestJobs este o platformă de recrutare online din România, cu un număr de peste 2,5 milioane de profesionişti conectaţi la piaţa muncii şi peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în ţară, cât şi în străinătate.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS