Agentul secret de shopping intra intr-un magazin de ceasuri. Pentru ca vanzatorul discuta cu un client, cumparatorul sub acoperire este nevoit sa astepte 15 minute. Nemultumit, omul explodeaza. "Daca vrei sa cumperi o chestie de 40 de milioane si se deserveste in halul acesta... Mai bine le cumperi de la amanet".

Intr-un final, vanzatorul se apropie de clientul suparat. Ii recomanda un ceas de 400 de lei. Pentru a-l testa pe vanzator, clientul fals se declara nemultumit de toate ofertele.

Dupa verificari, agentul de cumparaturi prezinta rezultatele "anchetei" reprezentantilor companiei: nu au avut o atitudine proactiva, prietenoasa si nu au zambit absolut deloc.

Din fericire, de data aceasta, angajatii nu raman fara locul de munca dupa vizitele clientului fals. Compania va organiza cursuri si va incerca sa le schimbe comportamentul vanzatorilor.

Metoda mistery shopping, raspandita in Occident, in special in Statele Unite, a aparut de curand si in tara noastra. Deocamdata, pe piata exista patru companii mari care ofera astfel de servicii.