Doua meserii la mare cautare in Romania. 80% dintre absolventi sunt angajati direct, iar salariul incepe de la 1000 euro
Visati sa ajungeti pilot sau insotitor de zbor? Acum ar putea fi momentul. Marile companii aeriene se dezvolta si este nevoie de personal navigant.
De pilda, din ultima serie de stewardese a ''Scolii Superioare de Aviatie Civila'' au fost angajate aproape toate absolventele.
Intre timp, Aeroclubul Romaniei a anuntat startul inscrierilor la cursuri gratuite pentru cei care vor sa se initieze in domeniu.
De exemplu, doi studenti, unul la Drept, celalalt la Automatica, s-au inscris la cursurile gratuite ale Aeroclubului Romaniei. Pentru inceput vor invata sa zboare cu un aparat simplu, planorul.
Student: "Pur si simplu imi place ideea si imi place sa aflu cunostinte noi despre avioane, aeronautica."
Student: "Am venit sa invat planorismul pentru placere."
Sunt acceptati tineri care au intre 18 si 23 de ani. Doar 20 dintre cei inscrisi vor trece de examenul teoretic si vor continua cursul practic care poate dura trei ani. Apoi, daca este interesat, pilotul se poate perfectiona ca sa isi obtina licenta pentru a zbura pentru companii mari, de linie.
George Rotaru, directorul Aeroclubului Romaniei: "Aeroclubul Romaniei este ca un abecedar, aici incep sa cunoasca aviatia. Se pot duce mai departe la fortele aeriene sau se duc in aviatia comerciala. De piloti este nevoie."
Stefan Panait, instructor de zbor Aeroclubul Romaniei:
"Este o perioada in care se cauta piloti pentru aviatia mare.
Reporter: Primiti oferte?
Stefan Panait, instructor de zbor Aeroclubul Romaniei: Da, este o perioada in care se primesc oferte."
Se cauta si insotitori de zbor. Cursurile pentru acestia facute de Scoala Superioara de Aviatie pot costa insa 5000 de euro. Asta in timp ce o stewardesa incepatoare va castiga de la 1000 de euro.
Adriana Rolnic, instructor Scoala Superioara de Aviatie: "Este mai mare cererea decat oferta. In proportie de 80-90% dintre ei sunt deja angajati"
Meseria nu este usoara, mai ales ca unii pasageri nu inteleg sa se supuna regulilor.
Stewardesa: "Se intampla cateodata ca pasagerii sa nu inteleaga un anumit lucru, de exemplu, de ce sa-mi cuplez centura acum daca aterizam in 20 de minute. Trebuie sa inteleaga, momentul acela este momentul in care pregatim cabina pentru aterizare."
Melania Pop, insotitor de zbor la Blue Air: "Cea mai frecventa intrebare adresata in timpul zborului, unde ne aflam acum? Sau de ce avionul circula cu o viteza atat de mica?"
Doritorii vor face doua luni de teorie apoi vor merge in practica la diverse companii aeriene.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS