Etienne Garbugli, consultant de marketing din Montreal, Canada, a facut un sumar al lucrurilor de care trebuie sa tinem cont atunci cand ne impartim timpul:

1. Timp exista intotdeauna. Totul e sa stim cum sa-l impartim.

2. Fa-ti planul pentru numai 4-5 ore de munca efectiva pe zi. Pe parcurs vor aparea oricum si alte lucruri de facut.

3. Este normal sa ai zile in care pur si simplu nu poti munci, si zile in care sa lucrezi 12 ore incontinuu. Lucreaza mai mult cand te simti in stare si relaxeaza-te atunci cand ai nevoie.

4. Timpul tau valoreaza 1.000 de dolari pe ora, asa ca poarta-te ca atare. Respecta-ti timpul si fa-i si pe ceilalti sa ti-l respecte.

5. Cel mai adesea, multi-taskingul nu duce la nimic bun, ci, mai degraba, te impiedica sa te concentrezi.

6. Propune-ti o rutina de lucru si tine-te de ea. Corpul tau se va adapta.

7. Esti intotdeauna mai concentrat si mai productiv atunci cand ai o limita de timp.

8. Cea mai buna cale catre munca este munca. Incepe cu sarcini usoare, ca sa iti iei avant.

9.  Nu te gandi ca ceea ce faci nu este perfect. Doar fa-o!

10. Mai multe ore de munca nu inseamna neaparat si o eficienta mai mare. Incearca sa iti impui obiective concrete pe care sa le atingi.

11. Separa sarcinile mecanice de cele pentru care trebuie sa depui un efort mental.

12. Programeaza-ti intalnirile pentru inceputul zilei. Timpul de dinaintea unui eveniment este de multe ori pierdut.

13. Grupeaza-ti intalnirile, in asa fel incat sa nu-ti fractioneze orarul.

14. Incearca sa mentii o continuitate de-a lungul zilei.

15. Imparte-ti sarcinile care iti par imposibil de indeplinit, in bucati mai mici. Cu fiecare lucru marunt pe care il faci pentru a duce la indeplinire respectivul proiect, cu atat esti mai aproape de telul final.

16. Niciodata doua sarcini nu vor avea aceeasi importanta. Prioritizeaza.

17. Intotdeauna descopera lucrul cel mai important pe care trebuie sa il faci in ziua respectiva si concentreaza-te pe el.

18. Daca o sarcina poate fi rezolvata macar in proportie de 80% de catre altcineva, deleaga. Invata sa te folosesti de oamenii din jurul tau.

19. Nu te mai gandi la ce ai facut ieri. Concentreaza-te pe prezent si viitor.

20. Propune-ti termene limita pentru orice. Nu lasa nimic sa dureze la infinit.

21. Foloseste-te de aplicatiile pentru remindere. Nu te baza pe memoria ta sa retii toate lucrurile.

22. Ia pauze. Din cand in cand.