Undă verde pentru construcția celui mai lung tunel submarin din lume. "Fehmarn Belt" va lega Germania de Danemarca pe sub Marea Baltică
Autoritățile de la Berlin și-au dat acordul pentru demararea lucrărilor la construcția tunelului subteran care ar urma să lege Germania de Danemarca pe sub Marea Baltică.
Organizaţiile de protecţie a mediului, precum şi operatorii de feriboturi, au organizat mai multe acţiuni destinate să blocheze construcţia tunelului, iar un tribunalul federal a analizat aceste argumente în ultimele două luni.
Reclamanţii au pus sub semnul întrebării previziunile referitoare la traficul prin viitorul tunel şi au susţinut că efectele construcţiei şi operării tunelului asupra faunei nu au fost evaluate în mod adecvat.
Tribunalul federal a decis că lucrările de construcţie la viitorul tunel pot demara în conformitate cu legislaţia germane.
Citește și: Tunelul care va revoluţiona transportul urban. Mașinile vor circula cu 250 km/oră pe sub pământ
Proiectul, cunoscut sub denumirea "Fehmarn Belt", prevede stabilirea unei legături rutiere şi feroviare care să traverseze strâmtoarea dintre insula daneză Lolland şi cea germană Fehmarn. Prin tunelul de circa 18 km va trece o linie ferată electrică dublă şi o şosea cu patru benzi.
Cea mai mare parte a costurilor va fi suportată de partea daneză, însă finanţarea va fi asigurată şi de Uniunea Europeană.
Compania daneză care lucrează la acest proiect a estimat costurile la 7,1 miliarde de euro, pe baza preţurilor din 2016. Autorităţile daneze au acordat toate autorizaţiile pentru acest proiect încă din 2015.
Oficialii de la Copenhaga estimează că lucrările de construcţie a tunelului pe sub Marea Baltică între Danemarca şi Germania vor începe din partea daneză anul viitor, astfel că Fehmarn Belt ar urma să se deschidă în 2029.
Graţie acestui tunel, durata unei deplasări cu automobilul de la Copenhaga la Hamburg va scădea astfel cu o oră, iar călătoria cu trenul va fi mai scurtă cu două ore, de la cinci ore în prezent în ambele cazuri.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS