Cel mai lung tunel submarin din lume va lega două capitale europene. Cine finanțează proiectul de 15 mld. euro
Tunel, tren
Un tunel feroviar submarin între Helsinki (Finlanda) şi Tallinn (Estonia) a primit o finanţare provizorie de 15 miliarde euro de la fondul chinez Touchstone Capital Partners, transmite Reuters.
Compania care dezvoltă acest proiect, FinEst Bay Area Development, a anunţat că a semnat un Memorandum de înţelegere cu Touchstone Capital Partners, conform căruia o treime din finanţare va fi furnizată sub formă de private equity, ceea ce va da Touchstone o participaţie minoritară la viitorul tunel, iar restul de două treimi din finanţare va fi sub formă de plată a datoriilor, scie Agerpres.
Autorităţile de la Helsinki şi Tallinn analizează de mai mulţi ani posibilitatea de a construi un tunel submarin între cele două capitale nordice, situate la ambele capete ale Golfului Finic. Zeci de mii de estonieni lucrează în regiunea Helsinki şi mulţi dintre ei fac naveta săptămânal pe mare, iar mulţi turişti finlandezi vizitează Tallinn.
Tunelul propus, cu o lungime de 103 de kilometri, ar scurta durata călătoriei între Helsinki şi Tallinn la aproximativ 30 de minute, faţă de cel puţin 90 de minute în prezent cu cel mai rapid ferry boat. În plus, tunelul feroviar ar conecta aeroporturile dintre cele două capitale şi, de asemenea, ar face legătura cu Rail Baltica, o conexiune feroviară care ar urma să unească Varşovia cu Tallinn, începând din anul 2026.
FinEst Bay Area, care anterior a estimat costurile totale ale tunelului la 15-20 miliarde euro, a precizat că detaliile financiare vor fi stabilite cu Touchstone în următoarele şase luni. Firma a strâns deja 100 milioane de euro de la compania de construcţii ARJ Holding cu sediul în Dubai şi, în prezent, caută investitori europeni.
"Acum, că am rezolvat partea cu finanţarea putem merge înainte", a declarat responsabilul pentru acest proiect, Peter Vesterbacka, fostul director general al producătorului de jocuri video Rovio.
Un studiu de fezabilitate comandat de Guvernele din Finlanda şi Estonia, publicat în 2017, susţinea că acest tunel ar putea să fie deschis în 2040, însă Peter Vesterbacka a reiterat faptul că este posibil ca tunelul să fie inaugurat până la finele lui 2024.
Finlanda şi Estonia ar dori ca proiectul tunelului submarin să fie inclus pe lista rutelor considerate de importanţă vitală pentru transportul european şi global, dar până în acest moment nu au obţinut sprijinul Uniunii Europene.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS