Danezii vor ajunge pe sub apă în Germania. Tunelul de 7 mld. euro care se construiește în nordul Europei va fi unic în lume
Danemarca, mare
Parlamentarii danezi au dat undă verde unui proiect gigant, prin care Danemarca va fi legată de Germania pe sub apă, cu un tunel unic în lume, scrie Euronews.
Astfel, Danemarca va începe, anul viitor, construcția tunelului subacvatic Fehmarnbelt, care va face legătura cu Germania în doar câteva minute. Spre comparație, în prezent, distanța dintre cele două țări, pe apă, se străbate în aproximativ o oră.
Lucrările la partea daneză a proiectului vor începe în ianuarie 2021 și se estimează că tunelul – cunoscut sub numele Fehmarnbelt, va deveni operațional la mijlocul anului 2029, a declarat ministrul danez al Transporturilor, Benny Engelbrecht.
Acesta a precizat că acordul parlamentarilor este o ”decizie istorică” și a descris noul tunel ca pe “o nouă poartă către Europa”.
Tunelul de 18 kilometri lungime va lega nordul Germaniei de insula daneză Lolland, pe sub Fehmarn Belt, o strâmtoare din vestul Mării Baltice. Construcția a fost amânată cu șase luni, din cauza pandemiei cu coronavirus.
Proiectul de 7 miliarde de euro (52,6 miliarde de coroane daneze) constă în construirea unei duble linii de cale ferată electrificată și a unei autostrăzi cu patru benzi. Acestea vor permite trenurilor și mașinilor să traverseze strâmtoarea în 7, respectiv, 10 minute. Cu un feribot, aceeași distanță este parcursă într-o oră.
Lucrările vor începe cu săparea unui șanț de 60 de metri lățime și 16 metri adâncime pe malul marii, prin care vor fi introduse pe sub apă elemente de ciment, cu o greutate de 73.000 de tone.
Fehmarnbelt va fi cel mai lung tunel de acest fel din lume.
Partea germană ar urma să înceapă lucrările la jumătate anului 2022.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS