Un Brexit fără acord ar genera oprirea producției și pierderi de miliarde de euro în industria auto europeană
Fabrica auto, masini
Cu aproximativ o lună înainte de data programată pentru ieşirea Marii Britanii din UE, constructorii auto din blocul comunitar trag un semnal de alarmă cu privire la pierderile care vor apărea în condiţiile unui Brexit fără acord.
Astfel, giganții auto atraga tenția că întreaga industrie va pierde miliarde de euro, iar opririle de producţie vor costa 50.000 de lire sterline pe minut numai în Marea Britanie, transmite Reuters, preluată de Agerpres.
Marea Britanie urmează să iasă din UE la data de 31 octombrie însă companiile sunt din ce în ce mai îngrijorate cu privire la lipsa de progrese înregistrate de premierul Boris Johnson spre un nou acord de retragere care să înlocuiască precedentul acord negociat de Theresa May, pe care Parlamentul britanic l-a respins de trei ori.
Într-un comunicat de presă comun publicat luni, mai multe asociaţii, printre care Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Asociaţia furnizorilor europeni de componente auto şi alte 17 asociaţii naţionale, au tras un semnal de alarmă asupra consecinţelor unui Brexit fără un acord de divorţ asupra unei industrii care regrupează 13,8 milioane de angajaţi în Uniunea Europeană, incluzând Marea Britanie, sau 6,1% din forţa de muncă totală.
"Plecarea Marii Britanii din UE fără un acord ar declanşa o modificare fundamentală a condiţiilor de tranzacţionare, cu tarife în valoare de miliarde euro care ameninţă să afecteze alegerile consumatorilor pe ambele maluri ale Canalului Mânecii", se arată în comunicatul de presă publicat luni.
"Sfârşitul comerţului fără bariere ar putea provoca întreruperi modelului de funcţionare de tip just-in-time al industriei auto, costul unui singur minut de oprire a producţiei numai în Marea Britanie fiind de 50.000 de lire sterline (54.700 de euro)", se mai arată în comunicat.
Dacă cele două părţi vor reveni la regulile de tranzacţionare practicate în cadrul Organizaţiei Mondiale a Comerţului, organizaţiile avertizează că cea mai probabilă consecinţă a unui Brexit fără acord va fi un plus de 5,7 miliarde euro la schimburile comerciale cu automobile între UE şi Marea Britanie.
Industria auto europeană este puternic dependentă de lanţurile de aprovizionare transfrontaliere, a căror eficienţă depinde de tarifele vamale zero şi eliminarea graniţelor în interiorul uniunii vamale europene. La rândul său, industria auto britanică, care este controlată aproape în întregime de firme străine, este deosebit de vulnerabilă la introducerea de tarife vamale, în condiţiile în care este dominată de uzine deţinute de producători din Germania, Franţa şi Japonia.
Mai multe despre:
#Brexit#industria auto
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS