Podul care ar putea scoate Brexitul din impas. Boris Johnson vrea să lege Irlanda de Nord de Regat
Premierul Marii Britanii, Boris Johnson, a reluat o idee pe care a discutat-o anul trecut, când era ministru de Externe, aceea de a construi un pod care să lege Scoția de Irlanda de Nord, o posibilă soluție de a scoate Brexitul din impas.
Potrivit Channel 4 News, Johnson a cerut experților din Trezorerie și Ministerul Transporturilor o analiză a costurilor și a riscurilor unui asemenea proiect în Marea Irlandeză.
Ideea de construi un pod de aproximativ 45 km, care să lege Larne, în Irlanda de Nord, de Portpatrick, în Scoția, i-a venit lui Boris Johnson anul trecut, atunci când era ministru de Externe în Guvernul Theresei May.
Documentele citate de Channel 4 News arată că actualul premier a cerut să știe de unde s-ar putea face rost de banii necesari pentru acest proiect, precum și care sunt riscurile, având în vedere că Marea Irlandeză ar putea să ascundă muniție din Al Doilea Război Mondial.
Experții Depatamentului pentru Transporturi au făcut o analiză, după discuții cu reprezentanții Partidului Democrat Unionist (DUP) din Irlanda de Nord și cu fostul ministru de resort, Chris Grayling.

DUP consideră că un pod între Scoția și Irlanda de Nord ar putea să reprezinte o rezolvare a impasului în care se află Brexitul, eliminând nevoia unei frontier în Marea Irlandeză.
Un purtător de cuvânt al Guvernului a declarat pentru Channel 4 News: “Premierul nu a făcut niciodată un secret din faptul că susține proiectele de infrastructură care ar putea să întărească Uniunea.”
În 2011, Johnson, care la vremea respectivă era primarul Londrei, a susținut și planurile pentru construcția unui aeroport în estuarul Tamisei, proiect care a fost denumit “Insula Boris”.
Numele lui Johnson a mai fost legat și de alte de proiecte de infrastructură constroversate, cum ar fi Garden Bridge, un pod pietonal peste Tamisa, care nu s-a construit niciodată.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS