Tunelul care va lega Suedia de Danemarca ar putea fi construit de chinezi. Beijingul vrea să recreeze vechiul Drum al Mătăsii între Orient şi Europa
Tunel
Compania chineză de stat China Railway Group (CRG) pregăteşte o eventuală ofertă pentru construcţia unui tunel în valoare de 5,6 miliarde de dolari între Suedia şi Danemarca, au declarat vineri autorităţile municipale din oraşul suedez Helsingborg, transmite Reuters.
Proiectul tunelului cu o lungime de şase kilometri, cunoscut sub denumirea HH-tunnel, nu a primit încă aprobarea finală din partea autorităţilor din Suedia şi Danemarca, iar procedura de licitaţie nu se va derula în următorii ani.
Însă, potrivit autorităţilor suedeze, firma chineză CRG va da publicităţii săptămâna viitoare un raport cu privire la modul în care ar trebui să fie construit tunelul.
Compania suedeză de construcţii Skanska se numără printre firmele care sunt aşteptate să depună o ofertă pentru acest proiect.
Interesul CRG pentru acest proiect vine într-un moment în care Beijingul derulează un ambiţios program denumit "O centură, un drum", destinată creării unui nou Drum al Mătăsii între China şi Europa via Orientul Mijlociu.
Tunelul HH, care ar urma să lege oraşul Helsingor din Daneamrca de oraşul Helsingborg din sudul Suediei, ar fi cel mai mare proiect derulată până acum de o companie chineză în ţările scandinave.
Reprezentanţii companiei China Railway Tunnel Group, o divizie a grupului China Railway Group (CRG), s-au întâlnit de trei ori în ultimele luni cu autorităţile din Helsingborg pentru a-şi exprima interesul faţă de proiectul tunelului HH.
"Le-am oferit o serie de informaţii din precedentele rapoarte cu privire la tunelul HH. Le-au analizat şi au făcut unele sugestii", a declarat directorul de planificare a infrastructurii de la municipalitatea din Helsingborg, Angelica Nilsson.
Autorităţile din Danemarca şi Suedia, care lucrează la o analiză strategică a tunelului şi estimează că ar urma să coste 34 miliarde coroane daneze (5,6 miliarde dolari), au încercat luna trecută să obţină finanţare de la fondul structural european Interreg pentru acest proiect.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS