In editia de vineri, The New York Times a acordat contracost o pagina intreaga de spatiu publicitar protestelor antiguvernamentale din Turcia. 

Manifestantii din Turcia lansasera o campanie de stangere de fonduri pe platforma online Indiegogo, colectand peste 100.000 de dolari. 

In New York Times, protestatarii au prezentat o imagine cu un cartus de gaze lacrimogene deasupra urmatorului mesaj: "CE SE INTAMPLA IN TURCIA?"  "Cerem incetarea brutalitatii politiei; cerem o presa libera; cerem initierea unui dialog democratic intre cetateni si cei alesi in functii publice; cerem investigarea abuzurilor de putere savarsite de Guvern".

Bilantul violentelor care dureaza de doua saptamani in Turcia a ajuns la trei morti si peste 2.000 de raniti. Protestele, care initial erau fata de reducerea suprafetelor verzi din Parcul Gezi - unde exista planul de reconstruire a cazarmei otomane Topçu Kislasi, care ar deveni un complex turistic, avand inclusiv un mall - au ajuns o actiune indreptata impotriva premierului Recep Tayyip Erdogan, criticat pentru politicile cu caracter islamist.

Premierul a anuntat ca este dispus sa renunte la planul de construire a unui mall in cadrul complexului, precizand ca poate decide ridicarea unei moschei. 

Erdogan, aflat la putere din anul 2002, este liderul Partidului pentru Dreptate si Dezvoltare (AK), format pe structurile unei foste miscari islamiste. In urma cu doua saptamani, Parlamentul turc a aprobat o lege care interzice vanzarea si consumul de bauturi alcoolice in intervalul orar 22.00 - 6.00, o situatie care a nemultumit tinerii turci. Acuzat de atitudine islamista, Erdogan a dat asigurari ca este determinat sa respecte caracterul laic al statului turc.