Primarul Parisului propune gratuitate pe transportul public, pentru reducerea poluării. Autoritatea de transport: „Vânzările de bilete aduc 3 mld. euro pe an. Avem nevoie de aceşti bani"
Paris
Primarul Parisului vrea să introducă transportul public gratuit pentru a reduce poluarea aerului însă se confruntă cu opoziţia şefului autorităţii regionale pentru transport care susţine că o astfel de idee îi va prejudicia pe contribuabili, informează Reuters, preluată de Agerpres.
Edilul Parisului, Anne Hidalgo, şi-a anunţat luni seară intenţia de a derula un studiu de fezabilitate cu privire la posibilitatea gratuităţii transportului public, adăugând că vrea să includă acest subiect pe agenda dezbaterilor înaintea alegerilor locale din 2020.
Hidalgo a precizat că toate marile oraşe ale globului încearcă să pună la punct soluţii de mobilitate curate şi să îmbunătăţească calitatea aerului prin reducerea numărului de automobile de pe străzi, însă acest lucru presupune creşterea atractivităţii transportului public.
"Pentru a îmbunătăţi transportul public ar trebui nu doar să îl facem mai extins, mai regulat şi mai confortabil dar ar trebui şi să regândim sistemul de tarifare", a informat Anne Hidalgo într-un comunicat de presă.
În replică, preşedintele Autorităţii de transport din regiunea Ile-de-France, din jurul Parisului, Valerie Pecresse, a respins propunerea edilului apreciind că în cazul în care călătorii nu vor plăti pentru transportul în comun, costurile vor fi suportate de contribuabili.
"În prezent, prioritatea noastră este modernizarea transportului. Vânzările de bilete aduc trei miliarde de euro pe an... avem nevoie de aceşti bani", a spus Valerie Pecresse pentru postul Radio Classique. Pecresse, care ar putea fi contracandidatul lui Anne Hidalgo la alegerile municipale din 2020, a mai spus că ar fi incorect ca transportul public să fie gratuit pentru parizieni dar nu şi pentru cei care trăiesc în suburbiile capitalei Franţei.
Primarul Anne Hidalgo nu a precizat dacă propunerea ei ar viza gratuitatea transportului public doar pentru cei 2,2 milioane de rezidenţi ai Parisului sau pentru toţi cei aproximativ 12 milioane de locuitori care trăiesc în Paris şi regiunea Ile-de-France, din jurul Parisului.
Potrivit unui studiu din 2015 al Eurostat, Parisul este pe primele locuri în Europa când vin vorba de utilizarea transportului public, în condiţiile în care peste 60% din locuitorii Parisului utilizează metroul, autobuzele sau sistemul de trenuri. În acelaşi timp, puţin peste 25% din locuitorii Parisului susţin că utilizează automobilul personal pentru a se deplasa la locul de muncă.
Autoritatea de transport din regiunea Ile-de-France (IDFM) are un buget anual de 10 miliarde euro, din care mai puţin de o treime este asigurat de vânzările de bilete iar restul este asigurate de taxe, in principal o taxă de transport plătită de toate firmele care au mai mult de nouă angajaţi şi care asigură aproximativ 42% din veniturile IDFM.
În prezent, mai multe oraşe franceze mai mici oferă gratuitate pentru transportul cu autobuzul iar unele oraşe din Europa, în special capitala Estoniei, Tallinn, au transportul public gratuit. În plus, Guvernul german a anunţat şi el că analizează posibilitatea introducerii transportului public gratuit în oraşele care au o problemă cu calitatea aerului. În prima fază, măsura ar urma să fie testată în cinci oraşe printre care se numără Bonn şi Essen.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS