Numeroase companii aeriene evitau de mai multe saptamani survolarea Ucrainei. De ce Malaysia Airlines a ales acel traseu
Numeroase companii aeriene asiatice au evitat din motive de securitate survolarea Ucrainei, unde s-a prabusit avionul malaysian cu 298 de persoane la bord, dupa ce a fost, cel mai probabil, doborat de o racheta, relateaza AFP.
Doua dintre principalele companii sud-coreene, Korean Air si Asiana, compania australiana Qantas, dar si China Airlines au anuntat ca au modificat rutele de zbor ale avioanelor de la inceputul lunii martie, cand trupele ruse au intrat in Crimeea.
"Nu am survolat Ucraina din motive de securitate", a declarat Lee Hyo-Min, purtator de cuvant al Asiana.
Korean Air a ales alt trase al zborurilor la 250 de kilometri de sudul Ucrainei, din 3 martie, "in urma confruntarilor din regiune", a declarat un purtator de cuvant al companiei.
De asemenea, cursa Londra-Dubai survola Ucraina, insa traseul a fost schimbat "in urma cu mai multe luni", potrivit purtatoarei de cuvant a Qantas.
China Airlines a modificat si ea rutele de zbor din 3 aprilie.
De ce a ales acel traseu
Premierul malaysian Najib Razak a declarat ca ruta folosita de avionul companiei Malaysia Airlines a fost declarata "sigura" de organizatia internationala a aviatiei civile.
"Si Asociatia internationala a transportului aerian a anuntat ca spatiul aerian prin care trecea avionul nu facea obiectul vreunei restrictii", a adaugat premierul malaysian.
Aeronava nu a deviat de la ruta stabilita si aprobata pentru acest zbor, in timp ce traversa Ucraina, a anuntat vineri ministrul malaysian al Transporturilor, Liox Tiong Lai, citat de RIA Novosti, in pagina electronica.
Informatiile aparute in presa speculau ca dezastrul s-a produs deoarece avionul a schimbat ruta de zbor si a fost doborat de o racheta sol-aer.
Ministrul a declarat ca problema nu a fost ruta de zbor, in timp ce 15 din 16 companii asiatice folosesc acelasi traseu.
Singapore Airlines a a anuntat ca a "redirectionat toate zborurile" pe culoare care ocoleau Ucraina, fara a preciza data deciziei. Compania din Hong Kong, Cathay Pacific, a afirmat, totodata, ca nu a mai folosit spatiul aerian ucrainean "de o anumita perioada".
In acelasi timp, Eurocontrol, administratorul spatiului aerian european, a anuntat incetarea planurilor de zbor continand rute aeriene cu survolarea estului Ucrainei. La randul sau, Kievul a interzis zborurile in zona.
Thai Airways, Vietnam Airlines si companiile chineze Air China si China Eastern evita estul Ucrainei dupa prabusirea avionului Malaysia Airlines. Japan Airlines si All Nippon Airways, compania indoneziana Garuda, toate au anuntat ca nu mai folosesc culoarele de zbor situate in spatiul aerian al Ucrainei.
Malaysia Airlines pare urmarita de un ghinion inimaginabil
Statistic vorbind, posibilitatea ca aceeasi companie sa piarda doua avioane in doar cateva luni, este aproape de zero. In martie, un alt Boeing 777 al companiei, cu 239 de oameni la bord, a disparut in mod misterios, undeva deasupra Oceanului Indian si nu a fost gasit nici pana azi.
La scurt timp dupa disparitia cursei MH 370 au aparut informatii contradictorii despre soarta aeronavei, care au alimentat o serie de teorii controversate, legate de soarta pasagerilor si a echipajului. De departe, cel mai bizar amanunt relevat de ancheta este decuplarea intentionata a sistemelor GPS si de comunicatie ale aparatului.
Fost director investigare accidente aviatice: 'Nu ai niciun motiv sa opresti sistemul GPS, decat daca unul dintre controlorii de trafic iti cere acest lucru si iti spune ca este o problema"
Potrivit unor semnale inregistrate de radare militare avionul a continuat sa zboare timp de aproape 7 ore, efectuand un viraj catre vest. Calmul pilotilor in ultima discutie cu turnul de control si faptul ca nu au semnalat nic o problema au facut ca acestia sa devina principalii suspecti.
Apropiatii, rudele si oficiali malaezieni au in continuare sperante ca vor fi gasiti.
Mai mult, potrivit publicatiei "New York Times", cursa MH-17 care s-a prabusit aseara a zburat pentru prima oara in urma cu 17 ani, chiar pe 17 iulie 1997.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS