Informaţia vine după ce grupul chinez Geely a anunţat vineri că deţine 9,7% din Daimler, surprinzând pieţele deoarece nu a anunţat că a depăşit pragurile stabilite de autorităţile de reglementare, de 3% şi 5%, potrivit Agerpres.

''În contextul actual, Guvernul federal va examina dacă reglementările existente sunt suficiente pentru a furniza un nivel adecvat de transparenţă, sau dacă sunt necesare reglementări suplimentare'', se arată în raport.

Orice decizie în acest caz va trebui adoptată de noua coaliţie de guvernare de la Berlin.

Germania este deschisă faţă de partenerii ei comerciali şi, la prima vedere, nu există încălcări evidente ale reglementărilor legate de achiziţionarea unei participaţii de nouă miliarde de dolari la producătorul auto Daimler, de către grupul chinez Geely, a afirmat marţi cancelarul Angela Merkel.

''Suntem deschişi faţă de partenerii noştri comerciali şi, la prima vedere, nu există încălcări evidente ale reglementărilor în acest caz. Obiectivul nostru este să menţinem o industrie auto sustenabilă în Germania - acesta este obiectivul nostru politic, strategic'', le-a declarat jurnaliştilor Angela Merkel.

Declaraţia vine după ce, în ultimele săptămâni, miliardarul Li Shufu, preşedintele grupului auto chinez Geely, a achiziţionat discret o participaţie de 9,7% la Daimler. Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat că Li Shufu ar urma să discute cu şefii Daimler la Stuttgart şi speră să aibă întâlniri cu oficiali guvernamentali germani la Berlin.

Duminică, autorităţile de la Berlin au declarat că nu este nevoie să ia măsuri în urma achiziţiei Geely, nici în privinţa reglementărilor privind concurenţa şi investiţiile străine.

''Este o decizie a companiei. Datorită caracterului investiţiei - o participaţie minoritară - nu este necesar să acţionăm'', a afirmat un purtător de cuvânt al Guvernului german.

Geely a anunţat că vrea o alianţă cu Daimler, care dezvoltă vehicule electrice şi autonome, pentru a răspunde provocărilor venite de la noile rivale, cum ar fi Tesla şi Uber.