BMW și Daimler intră pe piața serviciilor de car-sharing și robo-taxi. Cei doi giganți auto s-ar putea alia, pentru a concura cu Uber şi Lyft
BMW i3
Grupul german BMW a cumpărat toate acţiunile deţinute de Sixt la firma lor mixtă DriveNow, deschizând calea pentru o alianţă cu rivala Daimler, în domeniul serviciilor de transport car-sharing şi robo-taxi, pentru a concura mai bine cu Uber şi Lyft, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
BMW este aproape de a ajunge la un acord privind combinarea serviciilor sale de car-sharing cu cele ale Daimler - Car2Go - susţin sursele citate, potrivit Agerpres.
Producătorii auto germani vor să construiască o afacere comună care să includă servicii de ride-sharing (comanda unei maşini prin intermediul unei aplicaţii), car-sharing, încărcarea vehiculelor electrice, servicii digitale de parcare, a declarat un director sub protecţia anonimatului.
Acesta a adăugat: "Astfel va fi creat un ecosistem care va putea fi utilizat şi pentru gestionarea unei glote de robo-taxi".
Reprezentanţii Daimler şi BMW nu au comentat informaţia.
Piaţa pentru servicii de ride-hailing reprezintă acum 33% din piaţa globală de taxi şi ar putea creşte de opt ori, până la 285 miliarde de dolari, până în 2030, după ce vor fi operaţionale robo-taxiurile, susţin analiştii de la Goldman Sachs.
Luni, Sixt a anunţat că va obţine anul acesta un profit excepţional înainte de taxe de aproximativ 200 de milioane de euro în urma vânzării participaţiei deţinute la DriveNow, pentru 209 milioane de euro (259 milioane de dolari).
Creşterea serviciilor de ride-hailing şi perspectiva vehiculelor fără şofer a dus la prognoze potrivit cărora oamenii vor renunţa să îşi cumpere şi să îşi conducă propriile automobile în favoarea plăţii pentru călătorii individuale.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS