India, care are o infrastructură feroviară veche de 160 de ani, vrea să introducă primul tren-glonț, cu ajutor japonez
Tren de mare viteza
India cumpără de la japonezi primul tren-glonț și construiește prima linie de mare viteză din țară, investiție de 17 miliarde de dolari, despre care experții spun că este ultimul lucru de care țara avea nevoie.
Lucrările la linia de mare viteză care va lega orașul Ahmedabad de Mumbai, capitala financiara a țării, au început oficial joi, scrie CNN Money.
India va primi un ajutor financiar de la japonezi, sub forma unui împrumut de 14 miliarde de dolari, pe care îl va rambursa în următorii 50 de ani. Restul finanțării va fi asigurată de guvernul indian.
Premierul indian Narendra Modi și cel japonez au parafat înțelegerea, susținând că este un mare pas înainte pentru India. Criticii spun, pe de altă parte, că aceste miliarde de dolari ar fi fost folosite mai bine pentru modernizarea infrastructurii feroviare existente.
“Nu avem infrastructura de care avem nevoie. Introducerea trenului de mare viteză nu este viabilă din punct de vedere economic”, a spus Mallikarjun Kharge, liderul unui partid de opoziție.
Rețeaua feroviară a Indiei, construită de britanici acum 160 de ani, este imensă. Cu cele 12.000 de trenuri aflate în circulație în India merg zilnic 23 de miliane de pasageri – echivalentul populației Australiei.
Dar este o infrastructură îmbătrânită, ieșită demult din garanție. Potrivit datelor guvernamentale, pe mai mult de 60% din rutele feroviare se depășește capacitatea maximă.
“Capacitatea sistemului feroviar este depășită încă de acum 50 de ani, însă cererea este tot mai mare. În consecință, nu avem timp să verificăm dacă sunt probleme”, a spus Dheeraj Sanghi, professor și co-fondator al Indian Railways Fan Club.
În India, deraierile de trenuri sunt o obișnuință, doar în ultima lună fiind rapotate șase astfel de incidente – inclusiv unul în gara din New Delhi, cu doar câteva ore înainte de ceremonia de lansare a proiectului trenului de mare viteză, la care au participa Modi și Abe. Aproximativ 30.000 de indieni au murit în accidente feroviare, în 2015, potrivit datelor oficiale.
Guvernul condus de Modi a alocat mai mult de 8,5 trilioane de rupii (134 mld. de dolari) pentru modernizarea rețelei feroviare a țării, înclusiv 20 de miliared ed olari pentru siguranță, dar experții susțin că este prea puțin.
Pe acelasi subiect: