In mai 2015, Parlamentul german a aprobat un act normativ care prevede introducerea unei vignete anuale pentru autostrazile si drumurile nationale.

Din cauza ca o taxa de drum aplicabila doar soferilor straini ar fi contravenit normelor europene, varianta legislativa retinuta este cea a unei vignete electronice platita de toti utilizatorii drumurilor.

Insa, pentru a se asigura ca soferii straini vor fi efectiv singurii care vor plati noua taxa, toti proprietarii germani de vehicule vor fi compensati printr-o reducere echivalenta a taxei pe autovehicul.

Sistemul trebuia sa fie implementat din acest an, dar a fost amanat dupa ce Bruxelles-ul a contestat actul normativ pe motiv ca soferii straini vor trebui sa plateasca taxa fara a primi compensatii.

Valoarea vignetei depinde de varsta vehiculului, capacitatea motorului si anumite criterii de mediu si poate ajunge pana la 130 de euro (145,83 de dolari). Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, estima recent ca aceasta masura va genera sume de aproximativ 500 de milioane de euro pe an. Soferii pot achizitiona vignete pe termen scurt, in valoare de pana la zece euro.

Comisia Europeana a apreciat ca o tara membra a UE este libera sa introduca taxe de drum pentru vehicule si masini de pasageri dar, daca vrea ca soferii straini sa plateasca, atunci taxele trebuie aplicate tuturor. De asemenea, forul comunitar sustine ca valoarea vignetelor pe termen scurt este in unele cazuri disproportionat de ridicata.

In ciuda numeroaselor obiectii transmise autoritatilor germane din noiembrie 2014, temerile fundamentale ale CE nu au fost rezolvate. Prin urmare, Germania va fi deferita Curtii de Justitie a Uniunii Europene, a anuntat Comisia Europeana.